سالمندترین خواهران دوقلو جهان در ژاپن


سالمندترین خواهران دوقلو جهان در ژاپن

رکورد جهانی گینس دو خواهر دوقلوی ژاپنی را به عنوان سالمندترین دوقلوهای همسان زنده در دنیا با 107 سال و 300 روز سن ثبت کرد.

موسسه رکورد جهانی گینس در بیانیه ای که همزمان با روز احترام به سالمندان که از تعطیلات ملی کشور ژاپن است، منتشر کرد؛ دو خواهر دو قلو ی ژاپنی را به عنوان سالمندترین دوقلوهای همسان جهان در سن ۱۰۷ سالگی ثبت کرد.

« یومنو سومی یاما » و « کوم کوداما » سومین و چهارمین فرزند در میان ۱۱ خواهر و برادر خود، ۵ نوامبر ۱۹۱۳ در جزیره « شودوشیما » در غرب ژاپن به دنیا آمدند. آنها کمی بعد از مدرسه ابتدایی از هم جدا شدند. « کودوما » برای کار به جزیره « اویتا » در جنوب جزیره « کیوشو » فرستاده شد و سپس در آنجا ازدواج کرد. « سومی یاما » در جزیره محل تولدش ماند و در آنجا تشکیل خانواده داد. خواهران روزهای سختی که به دلیل تعصب درباره بچه های چندقلو در ژاپن گذراندند را به یاد می آورند.

به دلیل مشغولیت های زندگی، این دو خواهر تا سن ۷۰ سالگی به ندرت همدیگر را می دیدند. سپس شروع به گذراندن وقت و سفر کردن با یکدیگر کردند.

سالمندترین خواهران دوقلو جهان در ژاپن

سومی یاما و کوداما ۱۰۷ سال و ۳۰۰ روز دارند و رکورد پیشین خواهران مشهور ژاپنی دیگری را که ۱۰۷ سال و ۱۷۵ روز داشتند را شکستند. خانواده آنها به گینس گفتند پیش از این، این دو خواهر درباره نفرات قبلی و رکورد پیشین مزاح می کردند.

برپایه گزارش بهداشت و رفاه ژاپن حدود ۲۹ درصد از جمعیت ۱۲۵ میلیونی ژاپن، سریع ترین کشور رو به پیری جهان، بالای ۶۵ سال سن دارند. حدود ۸۶ هزار و ۵۱۰ نفر نیز بالای ۱۰۰ سال می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)