تمهیدات دانشگاه امیرکبیر برای حضور نو دانشجویان در دانشگاه/ محیط دانشگاه هویت فرد را می‌سازد


تمهیدات دانشگاه امیرکبیر برای حضور نو دانشجویان در دانشگاه/ محیط دانشگاه هویت فرد را می‌سازد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: برای حضور نودانشجویان در محیط دانشگاه برنامه هایی داریم.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها برای نو دانشجویان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوران کرونا دانشجویان سال اولی به خصوص در مقطع کارشناسی است.

او افزود: از آن جایی که نوع دروس و تدریس مباحث علمی در دانشگاه‌ها با مدارس متفاوت است؛ بنابراین زمانی زیادی طول می‌کشد تا دانشجویان با نحوه تدریس آشنا شوند. بالاخره دانش آموز وقتی از دبیرستان وارد محیط دیگری می‌شود و در آن زمان به علت اینکه بعد از دانشگاه باید به فعالیت در محل کار اقدام کند هویتش شکل خواهد گرفت.

معتمدی تصریح کرد: تغییرات زیادی در زمان دوران دانشجویی افراد موثر است؛ چرا که روی هویت آن‌ها اثر می‌گذارد. دو سالی می‌شود که دانشجویان نو ورود ما مجازی آموزش می‌بینند و آنطور که باید از تجربیات دانشجویان سال بالایی استفاده نکرده اند. در صورتی که محیط بسیار تاثیرگذار بوده و در تعلیم و تربیت هر فردی نقش دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: وقتی افراد تحصیل کرده به دوران قبل از دانشجویی خود فکر کنند متوجه می‌شوند که آن زمان‌ها بسیار متفاوت از سال‌های دیگر زندگی است؛ چرا که خاطرات خوبی از آن در ذهن‌ها تداعی می‌شود و همچنین بسیار سازنده است.

معتمدی با بیان اینکه دور بودن از محیط دانشگاه باعث از دست رفتن سازندگی دانشجو می‌شود، تاکید کرد: دانشجویان ورودی سال ۹۹ در تمامی دانشگاه‌های کشور با محیط‌های آموزشی آشنا نیستند و دانشگاه را شاید تا به حال ندیده باشند و تنها دفعات محدود برای بازدید از آن اقدام کرده باشند؛ بنابراین سعی داریم تا با تمهیدات اندیشیده شده برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ دانشگاه امیرکبیر برنامه‌هایی را در خصوص بازدید از دانشگاه راه اندازی کنیم تا مقاطعی را در دانشگاه حضور داشته باشند و با دانشگاه و استادان و دانشکده‌ها و دانشجویان دیگر آشنا شوند.

او تاکید کرد: سال گذشته برنامه ویژه‌ای را برای حضور دانشجویان در دانشگاه اختصاص دادیم، اما به علت اینکه شرایط از نظر ویروس کرونا خطرناک و قرمز شد؛ بنابراین نتوانستیم به صورت کامل آن را اجرایی کنیم، اما در سال جاری با رعایت شیوه نامه‌ای بهداشتی دانشجویان ورودی را راهی دانشگاه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: هیچ مشکلی در خصوص ابتلای جمعی دانشجویان به کرونا نداشته ایم؛ چرا که شیوه نامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت کرده ایم، اما در سال تحصیلی جدید ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پذیرش افزایش می‌یابد تا بتوانیم برنامه‌های آموزشی را اجرا کنیم. برای مثال، ضرورت دارد که امسال بخشی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام پروژه‌های عملی خود در دانشگاه حضور داشته باشند که به اینصورت باید شرایط خوابگاه‌ها و رستوران‌ها و ... را برای حضور دانشجویان مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید

دروس عملی دانشگاه امیرکبیر حضوری برگزار می‌شوند/ احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر آغاز شد

آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها در سطح کشور

ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد

دانشجویان، برای اطلاع از نوع آموزش در ایام کرونا با دانشگاه خود تماس بگیرند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها