دوچرخه‌سواران به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزد رکاب زدند


دوچرخه‌سواران به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزد رکاب زدند

یزد- ایرنا- همایش دوچرخه‌سواری روز چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس از میدان آزادی تا حسینیه امیرچقماق یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دوچرخه‌سواران یزدی با حضور بر تربت پاک شهدای گمنام و اهدای شاخه‌های گل، یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

همچنین تعدادی از رزمندگان اسلام با ذکر خاطره بر ضرورت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین مردم و جوانان به عنوان یک ضرورت در جامعه اسلامی اشاره کردند.

در پایان این گردهمایی به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد و مشابه این همایش در برخی مناطق استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد و بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر روز از مردم ایران در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس در مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار