جنبش زنان مسلمان برای تغییر قوانین تبعیض آمیز فدراسیون فوتبال فرانسه


جنبش زنان مسلمان برای تغییر قوانین تبعیض آمیز فدراسیون فوتبال فرانسه

زنان مسلمان در فرانسه قوانین فدراسیون فوتبال در این کشور را تبعیض آمیز دانسته و خواستار اصلاح آن شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، زنان مسلمان در فرانسه قوانین فدراسیون فوتبال در این کشور را تبعیض آمیز دانسته و خواستار اصلاح آن شدند.

زنان مسلمان مانند «دمبی» نه به خاطر نداشتن استعداد یا داشتن نقص عضو بلکه به خاطر سیاست های فرانسه در خصوص ممنوعیت حجاب نمی توانند در بسیاری از مسابقات ورزشی مانند فوتبال مشارکت کنند.

فدراسیون فوتبال فرانسه با وجود لغو ممنوعیت حجاب توسط فیفا در سال 2014 ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی از جمله حجاب را ممنوع اعلام کرد.

اخیرا با لایحه بحث برانگیز جدایی طلبی اسلامی که در 24 آگوست در فرانسه به تصویب رسید ، بحث هایی پیرامون آنچه زنان مسلمان می توانند بپوشند یا نمی توانند بپوشند دوباره مطرح شد.

نمایندگان پارلمان فرانسه تلاش کردند با به کارگیری این لایحه به طور رسمی استفاده از روسری در تمام مسابقات ورزشی را ممنوع کنند ، هرچند این امر توسط قانونگذاران در 9 ژوئن مغایر قانون اساسی شناخته شد.

این لایحه که سال گذشته توسط دولت «امانوئل مکرون» ، رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد شد به دلیل تمایل به سیاست های راست افراطی در آستانه انتخابات سراسری 2022 و بدنام کردن اسلام و حدود شش میلیون مسلمان در فرانسه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ که با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و سوم شناخته می‌شود به میزبانی پاریس در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود،اما مسئله اینجاست که فرانسه تنها کشور اروپایی است که زنان با حجاب را از حضور در اکثر مسابقات ورزشی داخلی منع می کند.

با این حال در قانون آمده است که در مسابقات بین المللی مانند المپیک بازیکنان خارجی با حجاب در فرانسه بازی کنند ، بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا فرانسه به طور خاص ورزشکاران مسلمان با حجاب خود را هدف قرار می دهد.

در این شرایط زنان مسلمان در حال افزایش فشار بر فدراسیون فوتبال فرانسه برای تغییر قوانین آن هستند و جنبشی را به نام « محجبه ها» به همین منظور در پاریس راه اندازی کرده اند.

اعضای این گروه که نزدیک به 5000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد،روز 23 ژوئیه در مقر فدراسیون فوتبال فرانسه تظاهرات کردند و چندین نامه به رئیس فدراسیون نوشته و خواستار پایان محرومیت زنان مسلمان شدند ، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان