فرزندان بازنشستگان خراسان شمالی بیش از چهار میلیارد ریال وام گرفتند


فرزندان بازنشستگان خراسان شمالی بیش از چهار میلیارد ریال وام گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: این صندوق نیمه نخست امسال چهار میلیارد و 250 میلیون ریال وام ازدواج به 17 نفر از فرزندان بازنشستگان استان پرداخت کرد.

رضا فیضی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۲۵۰ میلیون ریال است که نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد با دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

وی افزود: این افراد شامل مشمولانی می شود که از خرداد ماه سال گذشته تا مرداد امسال ازدواج کرده اند و تاریخ عقدشان در این مدت به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در کل کشور به بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر سهمیه اختصاص تسهیلات بانکی داده شد که سهم استان در این مرحله ۱۷ نفر بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۳۷۴ بازنشسته عضو این صندوق در استان هستند که به طور متوسط هر بازنشسته این استان ۷۲ میلیون ریال حقوق دریافت می کند.

فیضی نژاد با بیان اینکه ۶۷ درصد اعضای این صندوق مرد و ۳۳ درصد زن هستند، افزود: با وجود اینکه میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان افزایش یافته است اما با این وجود مشکلات اقتصادی زیادی سر راه بازنشستگان وجود دارد که بعضا با ارایه تسهیلات قرض الحسنه به این قشر در رفع مشکلات موردی کمک می کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی با بیان اینکه علت بیشتر مراجعه کنندگان به این صندوق درخواست وام است افزود: تلاش خواهیم کرد تا با ارائه وام های قرض الحسنه و کم بهره بخشی از نیاز بازنشستگان را تامین کنیم.

وی گفت: بازنشستگان این استان از طرح های مختلف از جمله خرید کالا، کمک ازدواج برای فرزندان بازنشستگان و سایر برخوردار خواهند شد.

فیضی نژاد با بیان اینکه اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان است اظهار داشت: از مجموع کل اعضای صندوق بازنشستگان استان حدود ۱۰ هزار نفر بازنشتسه فرهنگی و مابقی مربوط به سایر دستگاه ها است.

درآمد سرانه مردم خراسان شمالی به نسبت سایر نقاط کشور پایین‌ است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون