مسیر قطار تهران مشهد از چه شهرهایی عبور می‌کند؟


کمتر کسی است که به مشهد سفر نکرده باشد و به زیارت بارگاه امام رضا(ع) نرفته باشد. بعضی از افراد برای این سفر زیارتی هواپیما و اتوبوس را انتخاب می‌کنند، بعضی دیگر با اتومبیل شخصی خود به سفر می‌روند و عده‌ای نیز قطار را انتخاب می‌کنند. قطار وسیله‌ی نقلیه‌ای راحت و مطمئن است که به […]

کمتر کسی است که به مشهد سفر نکرده باشد و به زیارت بارگاه امام رضا(ع) نرفته باشد. بعضی از افراد برای این سفر زیارتی هواپیما و اتوبوس را انتخاب می‌کنند، بعضی دیگر با اتومبیل شخصی خود به سفر می‌روند و عده‌ای نیز قطار را انتخاب می‌کنند. قطار وسیله‌ی نقلیه‌ای راحت و مطمئن است که به شکل‌های مختلف تندرو، عادی، اتوبوسی، کوپه‌ای و … وجود دارد و تمام قطارهای رجا، فدک و سفیر در آن فعالیت دارند. از جمله قطارهای موجود در این مسیر می‌توان به قطار زندگی، سیمرغ، پردیس، فدک، سبز، غزال، نورالرضا، مهتاب، جوپار، طوس، ارم، غدیر و قطارهای اتوبوسی نگین اشاره کرد. بلیط این قطارها در فلایتیو موجود است.

مسیر قطار تهران مشهد از چه شهرهایی عبور می‌کند؟

شما می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران مشهد از شهر تهران یا یکی از شهرهای میانه‌ی راه سوار قطار شوید و در مشهد مقدس پیاده شوید یا برعکس، از شهر مشهد سوار قطار شده و در یکی از شهرهای بین راه یا مقصد نهایی از قطار پیاده شوید. هم‌چنین می‌توانید این بلیط را برای مسیرهای بین راه خود از فلایتیو خریده و در شهرهای بین راه پیاده شوید. اما آیا می‌دانید که قطار تهران مشهد از کدام شهرها عبور می‌کند؟ برای اطلاع از نام این شهرها، این مطلب را بخوانید.
قطار تهران به مشهد و مسیر برعکس آن از مشهد به تهران، از ابتدا تا به انتها دارای ۵۰ ایستگاه است. یعنی زمانی که شما از ایستگاه تهران یا مشهد سوار قطار می‌شوید، ۴۹ ایستگاه را طی می‌کنید تا به مقصد نهایی خود برسید. اما ایستگاه‌های بین راه هر یک ممکن است مقصد شما باشند.

ایستگاه‌های قطار در استان تهران

شهرهای استان تهران که قطار تهران مشهد از آن‌ها عبور می‌کنند عبارتند از: شهر ری، ورامین و پیشوا که از توابع شهر ورامین است. ایستگاه‌های قطار در این استان شامل ایستگاه‌های ری، بهرام، ورامین، پیشوا و ابردژ می‌شود. در این میان ایستگاه بهرام از توابع شهر ری بوده و ایستگاه‌های ابردژ واقع در روستای ابردژ، در محدوده‌ی شهری ورامین محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد زیارت حرم حضرت عبدالعظیم را دارید یا دوست دارید در حوالی شهر ورامین گشت‌وگذار کنید، بلیط قطار تهران مشهد را خریده و راهی شوید.

ایستگاه‌های قطار استان سمنان

ایستگاه‌های کویر، گرمسار، یاتری، ده نمک، سرخ دشت، لاهورد، بیابانک، سمنان، میاندره، آب گرم، گرداب، هفتخوان، لارستان، بناور، امروان، سرخده، دامغان، زرین، کلاتخوان، شاهرود، بسطام، شیرین چشمه، گیلان، بکران در استان سمنان قرار دارند که در این میان شهرهای گرمسار، بیابانک، سمنان، دامغان، شاهرود و بسطام شهرهای این استان هستند و بقیه‌ی ایستگاه‌ها در بخش‌ها و روستاهای استان سمنان قرار دارند.

اگر قصد دارید بلیط قطار خود را از فلایتیو بخرید و در این مسیر سفر کنید بهتر است بدانید که جاذبه‌های گردشگری استان سمنان به اندازه‌ی ایستگاه‌های آن زیاد است. از ایستگاه کویر گرفته که شما را به یک کویر زیبا هدایت می‌کند که می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری عالی برای شما باشد، تا شقایق‌های سرخ دشت کالپوش در نزدیکی سرخ‎ دشت و شهرهای زیبای بسطام که با مقبره‌ی بایزید انتظار شما را می‌کشد و بسیاری از اماکن زیبای دیگر که در این استان قرار دارند. پس اگر قصد دارید بلیط قطار تهران مشهد را به مقصد مشهد بخرید و وقت کافی دارید، چند روزی را برای سیر و سیاحت در استان سمنان بگذرانید.

ایستگاه‌های قطار استان خراسان رضوی

مسیر قطار تهران مشهد از چه شهرهایی عبور می‌کند؟

در ادامه‌ی مسیر قطار از روستاها و شهرهای استان خراسان رضوی عبور می‌کند. ایستگاه‌های راهن جهان‌آباد، ابریشم، جاجرم، آزادور، سنخواست، جوین، نقاب، اسفراین، بیهق، سبزوار، فردوس، قوچان، نیشابور، خیام، کاشمر، ابومسلم، تربت، فریمان، سلام و ایستگاه راه‌آهن مشهد، در استان خراسان رضوی قرار دارند. ایستگاه شهرهای جاجرم، اسفراین، بیهق، سبزوار، فردوس، قوچان، نیشابور، کاشمر، تربت و فریمان در این مسیر است و بقیه‌ی ایستگاه‌ها، روستاها و بخش‌های متعلق به هر یک از این شهرها هستند.

در سفر تهران به مشهد یا در مسیر برعکس، در سفر از مشهد به تهران می‌توانید هر یک از این شهرهای زیبا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. اگر اهل شعر و شاعری هستید، رفتن به نیشابور و بازدید از مقبره‌ی شعرای نامی ایران عطار و خیام نیشابوری را از دست ندهید، در نیشابور از شهر تاریخی شادیاخ، بازار سرپوش، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد جامع، باغ و عمارت امین الاسلامی و قدمگاه امام رضا دیدن کنید. در تربت حیدریه به مزار بوری آباد، مزار پیر یاهو، مقبره‌ی قطب‌الدین حیدر و آرامگاه ابو سعید ابوالخیر بروید، از جاذبه‌های گردشگری شهر سبزوار یعنی کاروانسرای فرامرز خان، آرامگاه حاج ملا هادی سبزواری، خانه باغ اسکویی، آرامگاه شیخ نجم الدین کبری، مناره‌ی خسروگرد دیدن کنید.

هم‌چنین شما می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران مشهد بسیاری اماکن تاریخی و دیدنی دیگر را در سفر به استان خراسان رضوی ببینید و علاوه بر زیارت حرم امام رضا(ع) به سیاحت و گشت‌وگذار در این استان گسترده و پر از جاذبه‌های گردشگری بپردازید. برای این سفر زیارتی سیاحتی هیجان‌انگیز، از فلایتیو بلیط بخرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا