صداوسیما در دوران کرونا به کمک آموزش و پرورش آمد


صداوسیما در دوران کرونا به کمک آموزش و پرورش آمد

علیرضا کاظمی در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: در دوران کرونا، نخستین دستگاهی که به کمک آموزش و پرورش آمد، صداوسیمای جمهوری اسلامی‌بود که تمام قد به میدان آمد و با راه اندازی مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

علیرضا کاظمی در این آیین که عصر گذشته سی ام شهریور در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، گفت: حدود دو سال است که شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم و در این مسیر، همکاران خوبی را از دست دادیم و جای بسیاری از معلمان و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت در کلاس‌های درس خالی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در رویکرد‌های نوین آموزشی، «آموزش‌های تلویزیونی» و «آموزش‌های مجازی» جزیی از ارکان نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و ما از تجربه حاصل شده در آموزش مجازی نهایت بهره مندی را خواهیم برد و در آینده هم برنامه ریزی متفاوتی در عرصه آموزش انجام خواهد گرفت.

وی کار معلمان تلویزیونی را فوق العاده توصیف و تصریح کرد: همکاران ما به پهنای کشور یک کارگاه بزرگ آموزشی را خلق کردند و یک فرصت بزرگ آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

«مدرسه تلویزیونی ایران» منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترس

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی هم در این آئین تاکید کرد: «مدرسه تلویزیونی ایران» یک منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترسی به محتوای آموزشی استاندارد است و به نمایندگی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش ازهمه عوامل و دست اندرکاران «مدرسه تلویزیونی ایران» تشکر می‌کنم.

معاون آموزش ابتدایی افزود: تلویزیون در دوران کرونا فرصتی را فراهم کرد تا آموزش‌های مجازی به نحو شایسته‌ای ارائه و ماندگار شود و دسترسی همه دانش آموزان به آموزش‌های با کیفیت، ارتقای آموزش‌ها و بهره مندی دانش آموزان از معلمان باتجربه و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش‌های با کیفیت از اهداف مدرسه تلویزیونی ایران است.

معاون آموزش ابتدایی، مدرسه تلویزیونی را یک منبع یادگیری با کیفیت برشمرد و افزود: آشنایی با برنامه‌های درسی از دیگر مزایای مدرسه تلویزیونی است، همچنین این مدرسه، فرصت بیشتری را برای برخورداری دانش آموزان، از آموزش‌های با کیفیت و استاندارد سازی تدریس دروس مختلف ایجاد و شرایطی را فراهم می‌کند تا دانش آموزان در مناطق محروم از تدریس با کیفیت برخوردار شوند.

وی گفت: اگر در دوران کرونا، مدرسه تلویزیونی راه اندازی نمی‌شد، خیلی از مشکلات آموزشی وجود داشت و دانش آموزان فرصت یافتند تا از طریق قاب تلویزیون از تدریس‌های با کیفیت، آزمایش‌های علمی و...، بهره‌مند شوند.

حکیم زاده از وجود ۳۸ عنوان درسی در دوره ابتدایی خبر داد و اظهار کرد: دوره‌های مهارتی و توانمندسازی نیز از جمله موضوعات برنامه مدرسه تلویزیونی بود، در شبکه قرآن نیز، بیش از ۲هزار و ۶۰۰برنامه پخش شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران، هر چند ما تنها چهره ارائه دهندگان آموزش‌ها را مشاهده می‌کنیم، اما واقعیت این است که عواملی در نقش پشتیبانی عمل می‌کنند و عده‌ای نیز پشت دو ربین‌ها قرار دارند و بی وقفه تلاش می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در مدرسه تلویزیونی همزمان با مدرسه آموزش‌هایی را برای دانش آموزانی که نیازمند تلاش بیشتر بودند، ارائه شده است.

ارائه ۹۴ ماده آموزشی در «مدرسه تلویزیونی ایران»

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از پخش برنامه‌های آموزشی در قالب ۹۴ ماده درسی در «مدرسه تلویزیونی ایران» طی این مدت خبر داد.

کمرئی گفت: تنوع در تعداد عناوین درسی مقطع متوسطه، نیازمند برنامه ریزی دقیق بود که موفق شدیم در همان آغاز کار مدرسه تلویزیونی تعداد برنامه‌ها را تا ۲۲ برنامه افزایش دهیم و تقریبا تمام دروس نظری پوشش داده شد و صداوسیما با آموزش و پرورش به زبان مشترک رسیدند تا ۹۴ ماده درسی پوشش داده شود. در شاخه متوسطه اول و فنی و حرفه‌ای هم هزار و ۴۵۵ جلسه مهارتی برگزار شد.

کمرئی بیان کرد: ما در تمام مدت کرونا و شرایط سخت از معلمان مطالبه داشتیم و آن‌ها به صورت خودجوش آموزش را ادامه دادند اکنون نیز برای سال آینده برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم و به امید خدا از ۳ مهر در یک همکاری مؤثر نهادها، شاهد یک هم‌افزایی خواهیم بود.

گفتنی است سال تحصیلی جدید از روز شنبه سوم مهر با سه شعار «استمرار آموزش»، «ارتقای کیفیت» و «تضمین سلامت» آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل