دیدار 150 قاضی با زندانیان خراسان جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس


دیدار 150 قاضی با زندانیان خراسان جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس

بیرجند - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 150 قاضی در اقدام جهادی با حضور در زندان‌های استان و دیدار چهره به چهره با زندانیان به پرونده‌ها و مشکلات قضایی آنان رسیدگی کردند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد که تمامی قضات دادگاه‌ها و دادسراهای استان همچنین دادگاه‌های تجدیدنظر برای اولین بار در زندان‌های خراسان جنوبی حضور پیدا کنند که این اقدام دیروز انجام شد.

وی هدف از این حضور را دیدار چهره به چهره با زندانیان و رفع مشکلات قضایی آنان عنوان کرد و گفت: قضات به‌طور همزمان در پنج زندان خراسان جنوبی، بازداشتگاه عمومی و کانون اصلاح و تربیت بیرجند حضور یافتند و به مشکلات و درخواست‌های بیش از یک هزار زندانی رسیدگی کردند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف این است که با استفاده از ارفاقات قانونی که در قانون برای زندانیان در نظر گرفته شده است از جمله آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تعلیق مجازات، عفو یا درخواست مرخصی، این افراد بتوانند به آغوش خانواده بازگردند.

وی گفت: نتیجه این بررسی‌ها تا سه روز آینده به زندانیان اعلام و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر از زندان‌های استان با استفاده از ارفاقات قضایی و قانونی آزاد شوند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: در این طرح جهادی به افرادی که کمتر از ۶ ماه حبس داشته و شاکی خصوصی و رد مال نداشته باشند پایان حبس اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: درخصوص زندانیانی که شرایط آزادی مشروط به آنان تعلق می‌گیرد نیز به صورت فوری کمیسیون عفو برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403