جزئیات آزادی گروگان 14 ساله کنگاوری در خاش


جزئیات آزادی گروگان 14 ساله کنگاوری در خاش

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از آزادی گروگان 14 ساله کنگاوری در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان طی هماهنگی و همکاری مسئولان و ریش سفیدان استان کرمان خبر داد.

به گزارش ارسالی روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به ایرنا، ابراهیم سلیمانی توضیح داد: این نوجوان ۱۴ ساله‌ در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه گروگان گرفته شده و به شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان منتقل شده بود که به همت ریش سفیدان و متنفذان محلی شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان زمینه شناسایی گروگانگیران فراهم و در نهایت محل اختفای این نوجوان نیز شناسایی شد.

وی تشریح کرد: پس از شناسایی یکی از مرتبطان با گروگانگیران که در شهرستان عنبرآباد اقامت داشته، نیابت قضایی مربوطه برای دستگیری وی به این دادسرا رسید و اقدامات قانونی لازم انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد انگیزه های مالی را هدف اصلی گروگانگیران ذکر و بیان کرد: عاملان گروگانگیری برای آزادی وی ۴ میلیارد تومان وجه درخواست کرده بودند.

سلیمانی تصریح کرد: در نهایت براساس اقدامات فنی و تخصصی پلیس آگاهی و با همکاری ریش سفیدان و متنفذان محلی، گروگانگیران، گروگان خود را به یکی از ریش سفیدان شهرستان عنبرآباد تحویل دادند تا به آغوش خانواده بازگردانده شود.

وی با اشاره به اینکه گروگان ۱۴ ساله قبل از ربوده شدن، به دلیل بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفته بوده است، یادآور شد: با همکاری دستگاه قضایی عنبرآباد، این نوجوان پس از آزادی تحت ویزیت پزشک متخصص قرار گرفت و در نهایت با کمال سلامت به خانواده تحویل شد.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر اینکه گروگان یاد شده ۹ روز در چنگ گروگانگیران اسیر بوده است، تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شده و کار شناسایی و دستگیری سایر متهمان نیز در دست انجام است.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403