بیت کوین تا سال 2030 کمتر از 0.5 درصد از انرژی جهان را مصرف خواهد کرد


بیت کوین تا سال 2030 کمتر از 0.5 درصد از انرژی جهان را مصرف خواهد کرد

تهاجمی‌ترین چشم انداز این مطالعه نشان داد که انتشار کربن بیت کوین همچنان بخش کوچکی از کل جهان را نشان می‌دهد

تحقیقات جدید مؤسسه NYDIG نشان می‌دهد که در دهه آینده میزان مصرف انرژی شبکه بیت کوین به اندازاهٔ ۰.۵ درصد از مصرف جهانی خواهد بود.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین‌تلگراف، یک مطالعه جدید از گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) پیش‌بینی کرده است که مصرف انرژی بیت کوین در دهه آینده کمتر از ۰.۵ درصد از انرژی کل جهان خواهد ماند.
«NYDIG» مقاله تحقیقاتی «Bitcoin Net Zero» خود را در این ماه منتشر کرد و دریافت که مصرف انرژی و انتشار کربن بیت کوین در سال‌های آینده حتی اگر قیمت‌ها افزایش یابد، افزایش نخواهد یافت.
در این مطالعه که توسط نیک کارتر(Nic Carter) ، شریک «Castle Island Ventures» و بنیان‌گذار « NYDIG»، راس استیونز(Ross Stevens) ، انجام شده است، نحوه تغییر انتشار کربن شبکه در آینده بسته به نوسانات قیمت بیت کوین، سختی استخراج و مصرف انرژی مورد بحث قرار می‌گیرد.
بیت کوین تا سال 2030 کمتر از 0.5 درصد از انرژی جهان را مصرف خواهد کرد
تهاجمی‌ترین چشم انداز این مطالعه نشان داد که انتشار کربن بیت کوین همچنان بخش کوچکی از کل جهان را نشان می‌دهد، حتی اگر قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۹) از سقف عبور کند، و نتیجه گرفت: «حتی در سناریوی پرخاشگرانه و گران قیمت ما که در آن ارزش بازار بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد، انتشارات آن تنها ۰.۹ درصد از کربن کل جهان و هزینه انرژی آن تنها ۰.۴ درصد از کل جهان است.»
این گزارش رشد آینده استخراج بیت کوین را بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)پیش‌بینی می‌کند. محققان میزان مصرف برق قدیمی استخراج کنندگان بیت کوین را به عنوان تابعی از هش ریت شبکه و کارایی ماشین محاسبه کردند.
برای سال ۲۰۲۰ ، نویسندگان دریافتند که بیت کوین ۶۲ تراوات بر ساعت (TWh) برق مصرف می‌کند و ۳۳ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می‌کند که تنها ۰.۰۴ درصد از مصرف انرژی جهانی و ۰.۱ درصد از انتشار جهانی کربن را تشکیل می‌دهد.
نویسندگان ادعا کردند که ضایعات کربن مرتبط با استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ «از نظر جهانی ناچیز» بود.
در حال حاضر، استخراج بیت کوین از ۱۰۱ تراوات بر ساعت در سال یا ۰.۴۵ درصد برق جهانی استفاده می‌کند. طبق گزارش دانشگاه کمبریج ، شبکه بیت کوین نسبت به کل کشور فیلیپین انرژی بیشتری مصرف می‌کند.
با این حال، دانشگاه کمبریج دریافت که بیت کوین در مقایسه با تمام یخچال‌ها در ایالات متحده مجموعاً برق کمتری مصرف می‌کند و تنها ۴.۶ درصد از کل انرژی مورد استفاده برای تهویه مطبوع مسکونی در سراسر جهان می‌باشد.
این گزارش همچنین به این نتیجه رسید که چشم اندازهای کربن زدایی استخراج بیت کوین در آینده نوید قابل توجهی را می‌دهد و بیان می‌کند:
«در بلندمدت، شدت انتشار کربن توسط بیت کوین کاهش می‌یابد ، زیرا توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دارد و کشورها در تلاش هستند تا شبکه برق خود را کربن زدایی کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند