کلاهبردار اینترنتی ترکیه‌نشین در بوشهر دستگیر شد


کلاهبردار اینترنتی ترکیه‌نشین در بوشهر دستگیر شد

بوشهر- ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا، یکی از اعضا اصلی باند فیشینگ‌کاران ساکن کشور ترکیه، به محض ورود به شهر بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سردار حیدر سوسنی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از سال گذشته چندین نفر مالباخته به پلیس فتا مرکز استان مراجعه و اعلام داشتند که موجودی حساب‌های بانکی آنها از سوی افرادی ناشناس و به صورت اینترنتی برداشت و به سرقت رفته که در تحقیقات اولیه مشخص شد تمام وجوه حاصل از جرایم به چند شماره حساب خاص منتقل و متهم یا متهمان نیز از یک شماره همراه مشخص استفاده کردند.

وی بیان کرد: پس از احضار صاحب شماره حساب و تلفن همراه معلوم شد این شماره حساب بانکی و شماره همراه در اختیار وی نبوده و از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد.

سوسنی ادامه داد: با پی‌گیری سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه، هویت واقعی متهم اصلی که از بستگان صاحب حساب بود شناسایی و مشخص شد متهم بوشهری و ساکن خارج از کشور است و تمامی برداشت ها و سرقتهای اینترنتی از سوی اعضا یک باند از همدستان این فرد در قالب طراحی درگاه‌های بانکی و سایت‌های خرید جعلی انجام شده و همگی ساکن کشور ترکیه هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: بررسی تکمیلی نشان‌گر این موضوع بود که متهم در حداقل ۳۵ فقره پرونده با موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از طرف مراجع قضایی ۲۰ استان تحت تعقیب و متواری است.

وی افزود: با ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و بستن مسیرهای ارتکاب جرم این متهم، تمامی احتمال‌های تردد وی به کشور مدنظر قرار گرفت و پس از چندین ماه کار اطلاعاتی فشرده، به محض ورود متهم به کشور و حضور مخفیانه وی در استان، بعد از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی هماهنگ متهم در مخفیگاه خود واقع در یکی از محله‌های شهر بوشهر با همکاری ویژه عوامل کلانتری ۱۳ جلالی بوشهر شناسایی،دستگیر و با صدور قرار مناسب قضایی روانه زندان شد.

سوسنی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای جرم‌های ارتکابی از سوی متهم و سایر اعضای باند و همچنین میزان بالای وجوهی که از این طریق از حساب‌های مالباختگان به سرقت رفته است ،تحقیقات و بررسی‌های پلیسی و قضایی تا روشن شدن تمام زوایای اعمال مجرمانه این افراد ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس