اقدامات ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ستودنی است


اقدامات ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ستودنی است

تهران- ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آلمان گفت: اقدامات مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با قاچاق و تزانزیت مواد مخدر ستودنی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و «کریستین هوف» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آلمان در نشست تخصصی که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد، بر ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آلمان با ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده اظهار داشت: اقدامات مقابله ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با قاچاق و تزانزیت مواد مخدر ستودنی است و به منظور قطع زنجیره پدیده شوم قاچاق، خواهان ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه با پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کریستین هوف ضمن اشاره به برخی چالش های پیش روی آلمان از جمله تولید ماری جوانا و متامفتامین در آلمان، قاچاق کوکائین از آمریکای لاتین و هروئین تولیدی افغانستان افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر آلمان آمادگی دارد در زمینه هایی نظیر تبادل تجربیات و علوم مرتبط با حوزه های مواد مخدر، پرورش سگ های مواد یاب پلیس، تامین برخی از تجهیزات فنی شناسایی و کشف مواد مخدر با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در این نشست تخصصی اظهار داشت: امیدوارم با ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های پلیسی شاهد اقدامات مطلوب و مناسب در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل باشیم.

وی به تشریح اقدامات مقابله ای و کشفیات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ پرداخت و تصریح کرد: وجود ۱۸۰۰کیلومتر مرز مشترک با همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته است تا با تمرکز اقدامات مقابله ای خود بر مرزهای شرقی کشور از ورود حجم گسترده ای از مواد مخدر به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران جلوگیری نماید؛ به طوری که کشف بیش از ۷۶ درصد از مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور، نشانگر هوشمندی و موفقیت پلیس ایران در مقابله با سوداگران مرگ دارد.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود بر مقابله با شبکه های قاچاق مواد مخدر فارغ از دیدگاه های سیاسی تاکید و خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را به منظور ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه پلیسی از طریق تبادل اطلاعات مربوط به سر شبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل، وارد کردن ضربه های اساسی به بنیان های اقتصادی و مالی قاچاقچیان مواد مخدر، تبادل هیئت های تخصصی بین دو کشور، برگزاری دوره های آموزشی و ... تا حد زیادی می تواند تامین کننده امنیت اجتماعی کشورهای اروپایی و منطقه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس