کارت دیجیتال واکسن کرونا برای همه صادر می‌شود


تمام افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست کارت واکسن، کارت دیجیتال واکسن کرونا را دریافت کنند. این امکان پیشتر تنها برای متقاضیان سفرهای خارجی فعال بود. اوایل شهریور وزارت بهداشت با رونمایی از سامانه‌ کارت دیجیتال واکسن کرونا امکان صدور کارت دیجیتال واکسن برای مسافران خارج از...

کارت دیجیتال واکسن کرونا برای همه صادر می‌شود
تمام افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست کارت واکسن، کارت دیجیتال واکسن کرونا را دریافت کنند. این امکان پیشتر تنها برای متقاضیان سفرهای خارجی فعال بود.
اوایل شهریور وزارت بهداشت با رونمایی از سامانه‌ کارت دیجیتال واکسن کرونا امکان صدور کارت دیجیتال واکسن برای مسافران خارج از کشور را فراهم کرد. متقاضیان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه خود مانند نام و نام خانوادگی با حروف لاتین و شماره گذرنامه در این سامانه کارت دیجیتال واکسن دریافت کنند. البته پیشتر قرار بود با همکاری نیروی انتظامی تبادل اطلاعات گذرنامه با سامانه کارت دیجیتال واکسن به صورت خودکار انجام شود؛ اما هنوز این امکان فراهم نشده و افراد به صورت دستی اطلاعات گذرنامه خود را وارد می‌کنند. با اینحال این سامانه به سامانه شاهکار و ثبت احوال متصل است.
حالا صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا برای کلیه افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر شده و می‌توانند با مراجعه به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa برای دریافت این کارت اقدام کنند. این کارت فقط به صورت الکترونیکی است و افرادی که کارت واکسن به زبان فارسی می‌خواهند می‌توانند در این سامانه بدون ثبت اطلاعات گذرنامه، تنها با وارد کردن اطلاعات خود این کارت را درخواست کنند.
کارت دیجیتال واکسن کرونا برای همه صادر می‌شودسامانه ثبت درخواست کارت واکسن
اصغر رضانژاد، عضو هیات مدیره شرکت دانش پارسیان مجری سامانه‌های طرح ملی مقابله با کوید-۱۹ در مورد کارکرد این کارت‌ها به پیوست گفت: «همین الان اگر افراد برای خرید بلیت مسافرت اقدام کنند، از وزارت بهداشت استعلام گرفته می‌شود که کرونا نداشته باشند. اگر فردی به کرونا مبتلا شده باشد، اجازه صدور بلیت برای او امکان‌پذیر نیست؛ اما گاهی برای مسافران کارت فیزیکی جعلی هم صادر می‌شود که وجاهت قانونی ندارد.»
او ادامه داد: «حتی وزارت بهداشت با وزارت امورخارجه مکاتبه کرده و وزارت خارجه هم با تمام کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها در خارج از کشور مکاتبه کرده است که مرجع استعلام، لینکی باشد که به افراد پیامک می‌شود. در این لینک هم دامنه سلامت یعنی vcr.salamat وجود دارد.» به گفته رضانژاد در این لینک تمام اطلاعات شخصی و اطلاعات واکسن وجود دارد.
پس از ثبت نام افراد در این سایت، آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code به افراد پیامک می‌شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک ارسال شده، کارت واکسن الکترونیکی خود را مشاهده و در صورت نیاز چاپ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید