اقتصاد معدن جایگزین نفت خواهد بود


اقتصاد معدن جایگزین نفت خواهد بود

تهران-ایرنا-رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: معتقدیم که اقتصاد معدن جایگزین نفت خواهد بود. روزی نفت تمام می شود و تداوم سرمایه گذاری در صنعت معدن می تواند این صنعت را از خام فروشی نجات دهد.

به گزارش ایرنا ،عبدالوهاب سهل‌آبادی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع کارخانه های فرآوری منگنز رباط کریم اظهار داشت: باید به سمت اقتصاد معدن رفت و معتقدیم که معدن بعدا جایگزین نفت خواهد بود و این مستلزم تداوم کارهای شروع شده است.

وی گفت: اکثر معادن کشور در دورافتاده‌ترین مناطق و در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری جاده‌ها با سختی طی مسیرهای خاکی و همچنین با فرسوده‌ترین ماشین‌آلات معدنی فعالند و این کمبودها، ناامنی‌های بسیاری برای معادن و مدیران معادن به وجودآورده است.

سهل‌آبادی گفت: نباید امروز به گونه‌ای باشد که بخش کارگری که شرکای کاری ما هستند امور را به سختی بگذرانند. وزرای کار و صمت باید کنار هم باشند. تا مشکلات کارگر حل شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران نیز در این آیین گفت: ریل‌گذاری درست، زمانی انجام می‌شود که مدیران منصوب مراتب ارتقای شغلی را طی کرده باشند و با مسایلی از اجرا تا سیاست گذاری آشنا باشند.

یدالله صادقی با اشاره به نقش بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی اگر تلاش نکند بهترین تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها هم عقیم می‌ماند.

وی ادامه داد: در معدن منگنز رباط کریم که در حال تبدیل شدن به یک مجتمع است، احیای واحدهای راکد در دستور کار قرار دارد و اینکه ظرفیت واحدها بالا رود و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی افزایش ارزش افزوده در واحدهای صنعتی کشور را از دیگر برنامه های راهبردی عنوان کرد و گفت: این امر مورد تایید رهبری قرار گرفته است و افتتاحیه امروز نیز در راستای فرمایشات و تاکیدات رهبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت