امام جمعه کیش: نقش امام راحل در مدیریت جنگ به صورت علمی تبیین شود


امام جمعه کیش: نقش امام راحل در مدیریت جنگ به صورت علمی تبیین شود

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: نقش امام خمینی (ره) در مدیریت جنگ هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان یکی از موضوعات مهم رساله مقطع دکترا در دانشگاه های تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز چهارشنبه در همایش پاسداشت نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: درک دقیق از مساله جنگ از جمله ویژگی هایی بود امام خمینی(ره) توانست جنگ را به خوبی مدیریت کند.

وی اضافه کرد: امام راحل از همان زمان آغاز جنگ، مساله بسیج مردمی و جبهه را به عنوان دانشگاه انسان سازی بیان کرد آحاد مردم به عنوان یک دانشجوی نظامی در این دانشگاه حضور داشته باشند.

امام جمعه کیش گفت: امام خمینی (ره) جنگ بین ایران و عراق را جنگ بین اسلام و کفر می دانست و آن را به خوبی مدیریت کردند در حالی که تمام جهان ایستاده بودند امام تاکید بر جنگ تا پیروزی داشت.

وی افزود: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هفته دفاع مقدس تنها یک امتداد زمانی و برحه‌ای از زمان نیست بلکه فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بهتر و بیشتر ابعاد دفاع جانانه ملت بزرگ ایران است.

امام جمعه کیش: نقش امام راحل در مدیریت جنگ به صورت علمی تبیین شود

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا است

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این جلسه هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا اعلام کرد و گفت: جنگ تحمیلی یادآور مردانگی، رشادت ها و جان فشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

شیخ یعقوب شمس اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگی ناخواسته و نا برابر بر ما تحمیل شد که شهر های ما را ویران کرد و هموطنان زیادی شهید شدند اما غیور مردان اجازه ندادند ذره ای از این خاک به دست دشمنان بیفتد.

شیخ شمس با اشاره به اینکه آینده ای درخشان در انتظار بسیج و سپاه کیش است اظهار داشت: از خداوند متعال مسالت دارم که ما را در پیروی از راه شهدا یاری کند.

امام جمعه کیش: نقش امام راحل در مدیریت جنگ به صورت علمی تبیین شود

کیش الگوی موفق اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی کشور است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش هم گفت: حمایت از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و مناسبتی ملی باعث شده که این جزیره به عنوان یک الگوی موفق در این زمینه شناخته شود.

محمد میرزاده اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت در این جزیره از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و ملی حمایت می کند و این مهم به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور مطرح شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات ارزشمندی که در حوزه های فرهنگی، مذهبی و ملی در سطح جزیره کیش انجام می شود قوی تر، غنی تر و بهتر از سرزمین اصلی است و این مهم باید در سطح گسترده اطلاع رسانی شود و انتظار می رود اصحاب رسانه، فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز کیش اقدامات مذهبی، دینی و فرهنگی این منطقه را در سطح رسانه های سراسری پوشش دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش افزود: برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جان فشانی ها و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی جامعه است که سبب جلوگیری از تحریف ها می شود.

میرزاده بر اهمیت " کادر سازی و تربیت نیروی انسانی" در تمام دستگاه ها و نهادها تاکید و اضافه کرد: یک فرمانده باید مدیر، مربی و مبلغ باشد و همچنین جریان و گفتمان سازی انقلاب را با برنامه ریزی ادامه دهد تا بتواند نسبت به تربیت نیروی انسانی و کادر سازی برای نظام انقلاب اسلامی اقدام کند.

وی یادآور شد: یک فرمانده و مدیر نظامی باید هر چهار نقش امامت را ایفا کند از این رو رسالت سنگینی بر عهده ماست؛ بخاطر این که انقلاب اسلامی در ادامه رسالت انبیا و امامت قرار دارد و زمینه ساز تمدن اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش اظهار داشت: یک فرمانده ضمن این که سازمان دهی می کند و سازمان را پیش می برد؛ باید رهبری بر دل ها و قلوب مجموعه های تحت امر خود را داشته باشد تا بتواند در تراز یک فرمانده تراز امامت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که با تغییر ظاهر جنگ، دفاع مقدس هم همچنان ادامه دارد و جنگ سخت به نیمه سخت، نرم و ترکیبی تغییر شکل یافته است، افزود: در زمان دفاع مقدس، جنگ ترکیبی بود در حالی که در جنگ سخت مقابله می کردند و قصد تصرف خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند بحث های رسانه ای و جریانات فکری در درون را نیز پیگیری می کردند و منافقین و جدایی طلبان هم در داخل کشور اقداماتی انجام می دادند.

میرزاده گفت: این ترکیبات در جامعه و عصر کنونی بیشتر شده، ترکیبی از جنگ های اقتصادی، بیولوژیک و فرهنگی، رسانه ای، جنگ اراده ها و نفوذ در تصمیم گیری ها سبب شده کار را سخت تر کند.

وی افزود: شاید در کانال های خاکی، رزمندگان راحت تر تکلیف را می دانستند چون مسیر مشخص بود اما در کانال های مجازی و شبکه های اجتماعی بر خلاف کانال های خاکی، جنگ سخت و اثر گذاری در اراده ها وجود دارد.

در این مراسم از ایثارگران، جانبازان، خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و سربازان نمونه با اهداء لوح تقدیر قدردانی کردند؛ برگزاری ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفت ه دفاع مقدس در این جزیره برنامه ریزی شده است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر