زمان پاسخگویی به استعلامات ارباب رجوع در صومعه سرا رضایت بخش نیست


زمان پاسخگویی به استعلامات ارباب رجوع در صومعه سرا رضایت بخش نیست

رشت -  ایرنا - فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه زمان پاسخ به استعلامات ارباب رجوع در ادارات این شهرستان کاهش محسوس داشته است، گفت: اما هنوز این مسئله رضایت بخش نیست و باید تاخیر استعلامات و سرگردانی مردم در ادارات پایان یابد.

به گزارش ایرنا، سیدجلال سیدمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری صومعه سرا اظهار داشت: لازم است دستگاه های اداری در پاسخگویی به مردم رویه کوتاهی را در پیش بگیرند تا شاهد گرفتاری آنان در راهروهای ادارات نباشیم.

وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: اولویت حفظ جان مردم است وباید هرگونه اقدام وحضور در مدارس براساس دستور العمل ها وپروتکل بهداشتی صورت گیرد.
فرماندار صومعه سرا همچنین با تاکید براینکه این شهرستان نیازمند سهمیه بیشتری از واکسن است، گفت: بیش از ۵۵ درصد جامعه هدف شهرستان و ۹۶درصد فرهنگیان صومعه سرا موفق به دریافت واکسن شده اند.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز به مشکلات زیست محیطی در شهرستان اشاره کرد و گفت: مرگ تدریجی تالاب و نجات زیستگاه های پرندگان باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدکاظم دلخوش افزود: روستاهای زیادی در حاشیه تالاب انزلی در حوزه این شهرستان قرار دارد که احیای تالاب ارتباط مستقیم با معیشت مردم منطقه دارد و باید مسوولان کشوری برای احیا تالاب فکر اساسی کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت آببندان ها در تامین آب کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در این راستا لایه روبی آببندان های چندین روستا این شهرستان در دست اجرا است.

تنش در ادارای صومعه سرا بالا است

دادستان شهرستان صومعه سرا نیز از تنش بالای ادارات دولتی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی اقدامات غیرقانونی به دلیل اختلافات بین ادارات به مرحله اجرا کشیده می شود.

هادی بشری با بیان اینکه باید با ساخت و سازها و تغییر کاربری در اراضی باغی و زراعی سریع برخورد شود، افزود: باید اقدام پیشگیرانه قبل از ساخت و تغییر کاربری انجام گیرد نه پس از اینکه واحدی ساخته شود.

وی ادامه داد: در اجرای احکام قضایی ادارات ابزار لازم برای تخریب را در اختیار ندارند که این کار زمان و هزینه بر است.

دادستان شهرستان صومعه سرا تاکید کرد: روئسای ادارات موظف اند طبق قانون ۷۲آیین کیفری جرائم در حوزه اداری خود شامل اختلاس ارتشا را به دادستان گزارش دهند که در این صورت دادستانی به سرعت و با اولویت پیگیری خواهد کرد.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت، پنج بخش مرکزی دارد و در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند