آغاز مجدد فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارزها از ابتدای مهرماه


آغاز مجدد فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارزها از ابتدای مهرماه

گجت نیوز مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران عنوان کرد مراکز مجاز استخراج رمزارزها می‌توانند فعالیت خود را مجددا از مهرماه 1400 آغاز کنند. مطابق با تازه‌ترین اظهارات مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در تابستان و به دنبال خاموشی‌های مکرری که در این ایام شاهد بودیم رئیس جمهور وقت دستور داد که مراکز... نوشته آغاز مجدد فعالیت...

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران عنوان کرد مراکز مجاز استخراج رمزارزها می‌توانند فعالیت خود را مجددا از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز کنند.

مطابق با تازه‌ترین اظهارات مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در تابستان و به دنبال خاموشی‌های مکرری که در این ایام شاهد بودیم رئیس جمهور وقت دستور داد که مراکز مجاز استخراج رمزارزها از فعالیت اجتناب کنند تا در تأمین برق سایر بخش‌ها اختلال ایجاد نشود.

فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارزها از ماه آینده آغاز می‌شود

هم‌اکنون و در شرایطی که از دمای هوا کمی کاسته شده است، مصرف برق نیز کاهش خواهد یافت و در نتیجه مراکز مجاز استخراج رمزارزها می‌توانند مجددا فعالیت خود را همزمان با آغاز مهرماه کلید بزنند. صنعت برق به منظور این که مراکز استخراج ارز دیجیتال بتوانند فعالیت خود را ادامه بدهند تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا بتواند ۲۵۰ مگاوات برق مورد نیاز این حوزه را تأمین کند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ادامه عنوان کرد تنها مراکز مجاز استخراج رمزارزها از مهرماه اجازه فعالیت خواهند داشت و برخورد با مراکز غیر مجاز متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. چنانچه این مراکز مورد شناسایی قرار گیرند تمام دستگاه‌های متعلق به آن‌ها توقیف خواهد شد و به منظور رسیدگی در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار خواهند گرفت تا تکلیفشان روشن شود.

وی ادامه داد که مطابق با همین موضوع، تا به امروز ۲۱۸ هزار دستگاه ماینر مورد شناسایی قرار گرفته و توقیف شده‌اند که معادل با یک نیروگاه هزار مگاواتی برق مصرف کردند. ماینر دستگاه استخراج کننده ارز دیجیتال است. استخراج ارز دیجیتال نیازمند محاسبات ریاضی دشواری است که مسئولیت انجام این محاسبات بر عهده رایانه‌ای است که بدون توقف مشغول به محاسبه می‌شود و برق زیادی را برای انجام کار خود نیاز دارد.

استخراج هر بیت کوین چه اندازه برق مصرف می‌کند؟

استخراج هر بیت کوین (نخستین ارز دیجیتال)‌ به اندازه مصرف ۳۵ هزار خانه طی یک روز برق مصرف می‌کند. مطابق با اعلام مراجع بین‌المللی،‌ کل شبکه جهانی بیت کوین هم‌اکنون سالانه تقریبا ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که در برخی از کشورها از جمله اتریش این میزان بیشتر است.

مطابق با اظهارات شرکت تولید،‌ انتقال و توزیع نیروی برق ایران، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی بهترین روشی است که می‌تواند با اجرای آن مواردی مانند قاچاق سوخت یا استخراج غیر مجاز رمزارزها را ریشه‌کن کرد. علاوه بر این در صورت اجرایی شدن این طرح دیگر افراد نمی‌توانند از تفاوت قیمت سوخت در ایران و سایر کشورهای جهان درآمدزایی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !