مخالفت حماس با تصمیم تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات محلی


مخالفت حماس با تصمیم تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات محلی

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه مخالفت خود را با برگزاری انتخابات محلی به صورت مجزا در فلسطین اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا، حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: جنبش با شرکت در انتخابات محلی به صورت مجزا که از سوی مقام های تشکیلات خودگردان اعلام شده مخالف است زیرا حماس برگزاری چنین انتخاباتی را به مثابه نادیده گرفتن حق اصلی ملت فلسطین در انتخابات و انحراف از مسیر ملی می داند.

سخنگوی حماس همچنین بر آمادگی این جنبش برای مشارکت در انتخابات فراگیر بر اساس جدول زمانی تأکید کرد.

پیش تر کمیته انتخابات مرکزی فلسطین اعلام کرده بود که بنابه تصمیم دولت ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) مرحله نخست انتخابات محلی شامل شوراهای روستایی و شهری در منطقه (ج) در کرانه باختری و نوار غزه برگزار می‌شود.

پیش‌تر مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات فلسطین خبر داده بود.

پیش از اعلام تعویق انتخابات، بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مقرر شده بود تا انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار شود.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار بود که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کرد که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام