صدور 34 هزار ویزای اربعین تاکنون/افزایش 4 هزار نفری سهمیه اربعین امسال


صدور 34 هزار ویزای اربعین تاکنون/افزایش 4 هزار نفری سهمیه اربعین امسال

رشیدیان گفت: تا کنون حدود 52 هزار و 817 نفر ثبت نام قطعی شدند که برای 34 هزار نفرشان ویزا صادر شده است. افرادی که مشمول ثبت نام قطعی هستند با ورود به سامانه سما و واریز وجه پاسپورت خود را به نزدیک ترین دفتر زیارتی تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر علی رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت در آستانه اعزام زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات و تشریح برنامه های کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی ‌در نشست خبری با اشاره برنامه های کمیته اعزام و سفر نخست وزیر کشور عراق به کشورمان عنوان کرد: تا قبل از سفر آقای مصطفی الکاظمی، سفارت کشور عراق هیچ دستور العملی برای صدور ویزا نداشت لذا تعداد اعزام زایران برای ما مشخص نبود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته های 16 گانه و اصلی کمیته ستاد اربعین است که تنها مجری مصوبات ستاد اربعین است. بر همین اساس کشور عراق تصریح کرد زایران تنها از طریق مرز هوایی با داشتن کارت واکسیناسیون دو دوز گواهی pcr و ویزای قانونی می توانند به سفر اربعین مشرف شوند.

وی افزود: سایت پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کرده بودند راه اندازی شد که در فاز اول 156 هزار و 487 نفر پیش ثبت نام کرده اند و واکسیناسیون 42 هزار نفر تایید و از آنها ثبت نام قطعی انجام شد. رشیدیان تصریح کرد: تا کنون حدود 52 هزار و 817 نفر ثبت نام قطعی شدند که برای 34 هزار نفرشان ویزا صادر شده است.

رشیدیان گفت: افرادی که مشمول ثبت نام قطعی هستند با ورود به سامانه سما و واریز وجه پاسپورت خود را به نزدیک ترین دفتر زیارتی تحویل دهند. وی عنوان کرد: مشخصات زائران که ویزا دریافت کرده اند در سامانه هواپیمایی ثبت می شود تا برای صدور بلیط اقدام کنند؛ گفتنی است هزینه بلیط رفت و برگشت هوایی به عراق 5 میلیون تومان و تنها از مبدآ مشهد مقدس به دلیل بعد مسافت 6 میلیون تومان است.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: برخی از زائران برای کاهش هزینه های سفر قصد داشتند تا از مرزهای زمینی به کشور برگردند لذا هزینه سفر بلیط هوایی یک طرفه از سوی شرکت های هواپیمایی 3 میلیون و200 هزار تومان اعلام شده است. در میان برخی از شرکت های هواپیمایی برای سود بیشتر تنها به فروش بلیط یک طرفه کردند که با متخلفان برخورد شد.

وی ادامه داد: همچنین فروش بلیط هواپیما بیش از قیمت مصوب خلاف قانون است که زایران می توانند تخلفات را گزارش کنند. حجت الاسلام رشیدیان تصریح کرد: طی جلسه شب گذشته با دکتر ذوالفقاری 4 هزار نفر سهمیه به زائران افزوده شد که اولویت ما تکمیل ثبت نام خانواده هایی است که نقصی در ثبت نام آنها وجود دارد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: زایران برای نوع واکسن نگرانی نداشته باشند چراکه با توافق طرف عراقی تنها واکسیناسیون زائران اهمیت دارد نه نوع آن. ۷۰ درصد واجدین شرایط اعزام به اربعین آقایان و ۳۰ درصد به خانم ها اختصاص یافته است. از این رو با هماهنگی مواکب برای این درصد از بانوان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا خدمات رسانی بهتری انجام شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار