واکسیناسیون دانش‌آموزان؛ شرط حداقلی بازگشایی مدارس


واکسیناسیون دانش‌آموزان؛  شرط حداقلی بازگشایی مدارس

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان شرط حداقلی بازگشایی مدارس است.

مهرداد ویسکرمی اظهار کرد: در بحث بازگشایی مدارس کمیسیون آموزش یک جلسه‌ای با وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم برگزار کرد و دغدغه اعضای کمیسیون مطرح شد و جمع‌بندی این بود که تا زمانی‌که واکسیناسیون سراسری نداشته باشیم و به لحاظ کنترل کرونا به اطمینانی نرسیم نمی‌توانیم در رابطه با بازگشایی گسترده مدارس به‌ویژه در شهرهای بزرگ صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در عین حال می‌شود به صورت منطقه‌ای طبق هماهنگی سیاست‌های ستاد کرونا با آموزش و پرورش، در برخی محیط‌های کوچک‌تر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی مدارس را باز کرد.

ویسکرمی بیان کرد: کل کشور را نمی‌توان با یک قاعده نگاه کرد اما تا یک واکسیناسیون سراسری انجام نشود امکان بازگشایی مدارس را نداریم.

واکسیناسیون دانش‌آموزان؛  شرط حداقلی بازگشایی مدارس

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ادعای وزارت بهداشت این است که دهه فجر واکسیناسیون کامل می‌شود، اگر اینگونه باشد به طور طبیعی شاید نتوان قول داد که مدارس و دانشگاه‌ها را باز کرد و در عین حال تا واکسیناسیون کامل نشود و این زنجیره قطع نشود و ابتلاء به کرونا و مرگ و میرها به حدی نرسد که عُرف علم پزشکی بگوید کرونا کنترل شده خیلی باز کردن مدارس به خاطر دغدغه اولیاء و مسائل دیگر شاید ممکن نباشد.

وی افزود: در بحث دانشگاه‌ها وزارت علوم صحبتی را در رابطه با شیفت‌بندی کلاس‌ها داشتند، که این نیز به تکمیل واکسیناسیون موکول شده است.

ویسکرمی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش سال گذشته نیز این صحبت را داشتند که ما تمایل داریم با توجه به اُفت تحصیلی دانش‌آموزان و بازماندن برخی از تحصیل و ناتوانی برخی دانش‌آموزان در دسترسی به شبکه‌های آموزشی در کشور کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم، اما تا زمانی‌که واکسیناسیون کامل نشود این تصمیم خیلی جدی نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان در یک طرف قصه هستند، افزود: زمانی‌که بگویند دانش‌آموزان به مدرسه بیایند یعنی سرویس‌ها، دانش‌آموزان و اتوبوس‌ها، اجتماعات، کلاس و ارتباطات معلم و دانش‌آموز دوباره ایجاد می‌شود، که به این معناست که دوباره ظرفیتی ایجاد می‌شود که نمی‌شود صرفاً به آن اکتفا کرد.

وی با اشاره به این‌که واکسیناسیون دانش‌آموزان شرط حداقلی بازگشایی مدارس است، تأکید کرد: آنچه مهم است قطع شدن زنجیره کرونا به صورت معنادار است، واکسیناسیون درصدی از ایمنی را ایجاد می‌کند که در این زمینه نیز اختلاف وجود دارد، دغدغه خانواده‌ها نیز وجود دارد چون ما نمی‌توانیم دانش‌آموزی را به مدرسه بفرستیم در صورتی که خود و خانواده‌اش امنیت روانی ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس