توزیع اقلام یارانه‌ای برای حمایت از حمل و نقل عمومی ضروری است


توزیع اقلام یارانه‌ای برای حمایت از حمل و نقل عمومی ضروری است

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل اصفهان گفت: توزیع اقلام یارانه‌ای و با تخفیف برای حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر و حقوق مصرف کنندگان ضروری است.

محمدرضا نیلفروشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع اقلام یارانه ای با کیفیت مثل لاستیک و روغن موتور نقش مهمی در حمایت از این قشر دارد زیرا فعالان حوزه حمل و نقل هزینه‌های زیادی را برای خرید این وسایل پرداخت می‌کنند.

این فعال صنفی تاکید کرد: دغدغه‌های زیادی برای قشر راننده و دارندگان ناوگان حمل و نقل وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

وی با بیان اینکه دولت افزایش قیمت را برای رانندگان مصوب کرد، اظهارداشت: این اقدام یک تصمیم مُسَکِن است چرا که همزمان با افزایش کرایه بار، هزینه‌های اجناس مورد نیاز تعمیر ماشین افزایش می‌یابد.

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل اصفهان، توزیع اقلام یارانه ای را بدلیل کاهش قیمت و اثرگذاری آن در بازار یک حمایت ویژه برای قشر راننده بیان کرد و گفت: کاهش کیفیت برخی از اجناس باعث افزایش مصرف کالاهای مصرفی مثل لاستیک و تعمیر زود به زود موتور ماشین شده است.

وی به تاثیر کرونا بر حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: این موضوع در حوزه حمل و نقل بار تاثیر محسوسی نداشته اما از نظر جنبه روانی بر میزان فعالیت رانندگان تاثیر گذاشته و بدلیل تردد در سطح شهرهای مختلف و حضور در مناطق عمومی ابتلا به بیماری باعث از کارافتادگی برخی از رانندگان شده است.

نیلفروشان خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از میزان ابتلای رانندگان به کرونا نداریم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به توزیع روغن و لاستیک در بین رانندگان گفت: در ۲ سال گذشته ۲۸۴ هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای در بین ناوگان حمل و نقل این استان توزیع شده است.

محمدعلی صلواتی افزود: از میان این تعداد لاستیک بخش عمده در حوزه حمل و نقل بار بوده که متناسب با طرح پیمایش و میزان تردد در جاده‌ها و بر اساس بارنامه یا صورتحساب صورت گرفته است.

وی بدون اشاره به میزان توزیع روغن، گفت: توزیع روغن نیز بر اساس میزان پیمایش و فعالیت ناوگان در محل پایانه های باربری و مسافربری انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصفهان به عنوان یک استان راهبردی در حوزه حمل و نقل جایگاه مهمی در کشور و با ۴۶۰ شرکت حمل و نقل و ۵۰ هزار راننده رتبه نخست را در بین استان‌ها دارد.

این استان ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۰ مجتمع بین راهی دارد که از دیگر مولفه‌های مهم در حوزه حمل و نقل عمومی اصفهان است.

موقعیت جغرافیایی و مرکزی این خطه باعث شده که حجم بالایی از جابه جایی‌های مبدا و مقصد کشور از شهرهای اصفهان بگذرد که بر اساس اعلام متولیان امر، آمار آن حدود ۲۷۰ میلیون تردد گزارش شده که شرایط کرونایی در تغییر آن نقش داشته است.

تولیدات صنعتی، کشاورزی و مواد اولیه در این استان مولفه دیگری است که بر سهم استراتژیکی در حوزه حمل و نقل اثر گذاشته و ضرورت حمایت از حمل و نقل را برای تامین نیازهای اساسی حوزه های مختلف استان اصفهان مورد تاکید قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش