نصف جهان مهیای آغاز فصل جدید تحصیلی


نصف جهان مهیای آغاز فصل جدید تحصیلی

اصفهان - ایرنا - همه امکانات و ظرفیت های مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در استان اصفهان آماده شده است و زنگ مهر در فضای حقیقی و مجازی به صدا در خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان همزمان با کل کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و این فصل را با مدل جدید متناسب با شرایط کرونایی سپری خواهند کرد.

از میان پنج هزار مدرسه اصفهان بیش از هزار و ۴۰۰ باب آن روستایی و ۱۵۸ باب عشایری است و بخش عمده ای از مدارس این استان در شهرستان اصفهان قرار دارند.

از میان ۹۰۰ هزار دانش آموز این استان نیز یکصد هزار نفر کلاس اولی هستند که سال تحصیلی جدید و آغاز دوران مدرسه خود را از اول مهر در قالب جشن شکوفه ها آغاز خواهند کرد.

دستورالعمل‌های اجرایی برای نحوه تحصیل دانش آموزان مورد پیش بینی قرار گرفته است ستا نحوه ارئه خدمات به صورت حضوری و غیرحضوری مشخص باشد.

دبیر طرح مهر اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به آغاز فصل مهر و دغدغه‌هایی که دانش آموزان و خانواده‌های آنان دارند، گفت: شرایط برای تحصیل به صورت برخط (آنلاین) با ارتقای نرم افزار شاد و ارائه خدمات بر بستر جدید فراهم و تمهیدات بهداشتی نیز برای تحصیل به صورت حضوری فراهم شده است.

محمدرضا ناظم زاده افزود: مدارس روستایی و عشایری از اول مهر کار خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند و در هنرستان‌ها نیز کلاس کارگاهی با حضور دانش آموزان تشکیل و کلاس‌های عمومی، مجازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کلاس‌هایی که دانش آموزان آن کمتر از ۱۵ نفر و جمعیت مدرسه کم است نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح‌کرد: آن دسته از مدارس که تمهیدات لازم پیش بینی شده و شرایط برای حضور آنان فراهم باشد بنا به درخواست مدیر و بررسی کارشناسان آموزش و پرورش تصمیم گیری می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه مدل ترکیبی برای سایر مدارس پیش بینی شده است، خاطرنشان‌کرد: در این روش تعدادی از دانش آموزان در برخی از روزها و تعدادی دیگر در روزهای دیگر در مدرسه حاضر شده و به صورت حضوری از کلاس‌ها استفاده و آن دسته از دانش آموزان که در خانه هستند از شبکه آموزش آنلاین استفاده می‌کنند.

وی واکسیناسیون معلم و کادر آموزشی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایجاد بستر آموزش حضوری بیان‌کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد معلمان هر دو دز واکسن کرونا را ترزیق کرده‌اند.

ناظم زاده یادآورشد: کمبود معلم نداریم و همه کلاس‌های تحصیلی با بهره گیری از معلمان بازنشسته، برون سپاری و استخدام نیروهای جدید دارای معلم هستند و جای نگرانی و دغدغه برای دانش آموزان و خانواده‌ها را ندارد.

وی به وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت:طبق فهرست ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از آنان شناسایی و شرایط برای تحصیل آنان فراهم شده اما برخی هم که افغانستانی بودند دیگر در این استان نیستند.

پیش بینی تمهیدات لازم برای آغاز فصل تحصیلی

تنها آموزش و پرورش نیست که برای آغاز سال تحصیلی آماده شده است بلکه دیگر نهادها مثل مراکز خدماتی، شهرداری ها، سازمان اتوبوسرانی، سرویس مدارس، پلیس، رسانه های خبری و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه نقش آفرینی می کنند.

خانواده ها هم با وجود مشکلات و دغدغه ها اما برای تحصیل فرزندان خود کوتاهی نکرده و راهی بازارها شده اند و لوازم التحریر و امکانات لازم را خریداری کرده‌اند.

نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها هم با شناسایی خانواده های نیازمند برای مایحتاج تحصیل فرزندان آنان با کمک مردم پیشگام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۳۸ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه نیازمند تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که نیازهای تحصیلی و معیشتی آنان با کمک خیران پرداخت می شود.

کریم زارع با بیان اینکه ۷۷۰ پایگاه پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در استان اصفهان کمک‌های مردمی را برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری کردند، گفت: این کار تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در همه مدارس پایگاه جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند همان آموزشگاه ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان نیز از تهیه ۲۴ هزار بسته معیشتی برای دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: این اقلام با حمایت دانش آموزان و خیران در آستانه مهر تهیه و توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار حسین رجب پور با بیان اینکه این برنامه به نیت ۲۴ هزار شهید استان و در قالب پویش "همکلاسی مهربان" اجرا می شود، خاطرنشان‌ کرد: حمایت از دانش آموزان خانواده های آسیب پذیر تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

آیین آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) روز شنبه، سوم مهر با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و کاظمی سرپرست آموزش و پرورش با نواختن زنگ یکی از مدارس کشور برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام