مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی: زائران نگران کمبود ظرفیت نباشند


مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی: زائران نگران کمبود ظرفیت نباشند

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پروازهای ویژه اربعین فرودگاه تبریز پاسخگوی نیاز زائران استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل است و زائران عزیز نگران مشکلی به نام کمبود ظرفیت نباشند.

رامین آذری، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، مشکلی به نام کمبود ظرفیت وجود ندارد، افزود: تمهیدات لازم از سوی این اداره کل برای اعزام زائران مراسم اربعین حسینی در فرودگاه تبریز پیش بینی شده و در این راستا از ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر ۴۸ پرواز رفت و برگشت برای جابجایی زائران در مسیر تبریز - نجف انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در نخستین روز از پروازهای اربعین در فرودگاه تبریز، اظهار داشت: اصرار برخی زائران و موکب داران برای اعزام در نخستین روز از پروازها و حضور آن‌ها در فرودگاه، باعث به وجود آمدن این ازدحام شده بود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روزانه چهار پرواز رفت و برگشت در مسیر تبریز - نجف انجام می شود، گفت: تمامی افراد تایید شده در سامانه «سماح» می‌توانند عازم نجف شوند و قیمت مصوب بلیط در فرودگاه تبریز با جدیت رعایت می‌شود.

آذری، ادامه داد: طبق توافقات قبلی، مقرر شده است بر اساس لیست اعلامی از سوی «شمسا» و با توجه به اهمیت حضور موکب داران برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به زائران اربعین، این افراد در اولویت اعزام قرار گیرند.

وی یادآوری کرد: پروازهای این فرودگاه به صورت روزانه در مسیر تبریز – نجف – تبریز توسط شرکت هواپیمایی آتا انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروازها طبق برنامه اعلام شده به ترتیب در ساعت ۶ صبح و ۱۵ و ۲۰ دقیقه از فرودگاه تبریز به سمت نجف و ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه و ۲۳ و ۴۰ دقیقه همان روز از نجف به فرودگاه تبریز انجام می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر شامل یک هزار و ۱۸۴ نفر زائر و ۵۰۰ نفر موکب‌دار از فرودگاه تبریز به نجف اشرف اعزام خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی افزود: به دلیل انجام عملیات واکسیناسیون کرونا در ترمینال حج فرودگاه تبریز، امسال پروازهای اربعین از ترمینال اصلی فرودگاه تبریز انجام خواهد شد که با توجه به برنامه ریزی انجام شده مبنی بر عدم تداخل این پروازها با سایر پروازهای خارجی، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

آذری، ادامه داد: امسال فرودگاه تبریز در کنار فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز، پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403