سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد


سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل- ایرنا- سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل صبح امروز طی آیینی با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها برای نوآموزان کلاس اول ابتدایی در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش این استان آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، امروز به مناسبت شروع سال تحصیلی ۲۴ هزار و ۲۷۲ دانش آموز پایه اول ابتدایی در حدود ۶۴۰ کلاس درس مستقل و ۹۴۰ کلاس غیرمستقل در مناطق مختلف استان اردبیل با حضور در کلاس درس سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ را به طور رسمی آغاز کردند.

سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین جشن شکوفه‌های سال تحصیلی جدید این استان گفت: تلاش مدیریت آموزش و پرورش استان بر این است که تحصیل دانش آموزان همه پایه‌ها در سال جدید به شکل حضوری و با تامین شرایط سلامت معلمان و محصلان ادامه یابد.

احمد ناصری با اشاره به ادامه شرایط کرونایی در سومین سال تحصیلی افزود: در این مدت خانواده‌ها در کنار معلمان نقش موثر و مهمی را برای تربیت و تحصیل فرزندان خود ایفاد کردند.

وی بیان کرد: معلمان نیز به عنوان عنصر اصلی مدرسه و تحصیل، در ایام شیوع کرونا، لحظه ای از آموزش غفلت نکرده و گاهی فراتر از مسئولیت خود ظاهر شده و با دلسوزی و علاقه‌مندی اجازه ندادند که در مسیر آموزش فرزندان ملت، وقفه ای ایجاد شود.

سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه مدیریت دستگاه آموزشی در استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

ناصری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس درس حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

وی از شروع سال تحصیلی جدید برای همه پایه‌ها از روز شنبه سوم مهرماه خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰ نفر دارند که با هماهنگی مدیران این مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری از هفته دوم و سوم مهرماه آغاز می شود.

سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مناطق شهری نیز دو گروه مدرسه وجود دارد که از آبان ماه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر می‌توانند با دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش فعالیت آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

سال تحصیلی جدید 253 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شد

ناصری ادامه داد: مدارس شهری با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳۰۰ نفر نیز از نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را آغاز خواهند کرد و در مدارسی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حال انجام است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط برای تحصیل در سال جدید ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و در پایه‌های ورودی نیز سنجش آمادگی تحصیلی به صورت کامل به انجام رسیده و هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از توزیع کتب درسی در کلیه مناطق و نواحی و مدارس استان با همراهی اولیاء خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی مدارس نیز به شکل مناسب با در نظر گرفتن نیروهای ورودی و خروجی در سطح استان انجام شده و در کلیه مناطق و نواحی استان کلاس‌های درس با حضور معلمان از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...