10 هزار خانوار استان اردبیل نفت سفید مصرف می‌کنند


10 هزار خانوار استان اردبیل نفت سفید مصرف می‌کنند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: برغم گسترش شبکه‌های گازرسانی شهری و روستایی 10 هزار خانوار این استان همچنان از نفت سفید برای مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، سیدحجت مدنی روز پنجشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اظهارکرد: بیشترین خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید در استان اردبیل خانوارهای ساکن در روستاهای فاقد گاز طبیعی و همچنین ساکنان حواشی شهرهای مختلف این استان هستند که به علت سکونت در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و داخل بناها و ساخت و سازهای غیرمجاز از گاز طبیعی بی‌بهره‌اند.

او با بیان اینکه همین تعداد خانوار دراین استان از گاز مایع برای تامین مصارف گرمایشی و پخت و پز سود می‌برند، افزود: از مجموع ۱۰ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید و گاز مایع در این استان سه هزار خانوار در شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل سکونت دارند.

وی گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت و بهره‌مندی از نفت سفید توسط خانوارهای فاقد گاز در این استان استفاده از کارت هوشمند سوخت نفت سفید بصورت ثبت در سامانه بوده و تحویل حتی یک گالن سوخت سفید خارج از سامانه سوخت سراسری به متقاضیان این نوع سوخت در هیچ منطقه‌ای مقدور نیست.

10 هزار خانوار استان اردبیل نفت سفید مصرف می‌کنند

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبود و یا مشکلی در تامین سوخت نفت سفید و یا گاز مایع مصرفی خانوارهای فاقد گاز طبیعی این استان وجود ندارد، افزود: دارندگان کارت سوخت نفت سفید خانگی با شارژ سه‌ماهه کارت اقدام به خرید این سوخت از نمایندگی‌های توزیع نفت سفید در مناطق مختلف این استان می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: این منطقه با اخذ مجوز از اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات فرآورده‌های نفتی و با صدور نفت سفید به کشورهای همسایه از جمله کشور عراق به عنوان هاب صادراتی سوخت در کشور تبدیل شده است.

مدنی با اشاره به اینکه انبار نفت شهید بهفر اردبیل به عنوان هاب صادراتی فرآورده‌های نفتی انتخاب شده است، افزود: پروژه صادراتی فرآورده‌های نفتی با هدف توسعه خدمات و کمک به اقتصاد کشور و همچنین در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.

مدنی اظهارکرد: در مرحله اول برنامه‌ریزی‌های لازم جهت صادرات نفت سفید به میزان سه هزار تن توسط سه شرکت فعال در این بخش به کشورهای عراق ، ارمنستان و افغانستان انجام شد و اولین محموله ۱۷ شهریورماه سال جاری از این انبار نفت بارگیری و به مقاصد یاد شده ارسال شد.

او بیان کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه زمینه کسب درآمد ارزی ، اشتغال و رشد و پویایی بخش حمل و نقل در استان اردبیل را بدنبال خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟