نماینده مجلس: استان بوشهر سهمی از مدیریت در حوزه انرژی ندارد


نماینده مجلس:  استان بوشهر سهمی از مدیریت در حوزه انرژی ندارد

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان با همه ظرفیت‌هایی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد اما در مدیریت این بخش سهمی ندارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در دیدار اخیرش با وزیر نفت اعلام کرد: استان بوشهر نیروهای توانمند، باتجربه و متخصص با توان مدیریتی بالایی در بدنه وزارت نفت دارد ولی از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود و توقع این است که بوشهری‌ها جایگاهی درخور شأن پایتخت انرژی ایران در سطح وزارت نفت و شرکت‌های تابعه داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی افزود: تاکنون این وزارتخانه به مسئولیت اجتماعی خود متناسب با محرومیت‌ها و استعدادهایی که استان بوشهر دارد، عمل نکرده‌است.

جمیری اضافه کرد: دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی که عملیات آنها در استان بوشهر است باید طبق قانون به این استان منتقل شوند و حساب‌های بانکی آنها نیز برای افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان بوشهر واگذار شود.

وی در باره طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان گفت: هر چند اجرای این طرح‌ها در سال ۱۳۹۱ مصوب شده اما عملیات اجرایی آنها تاکنون به تعویق افتاده و با توجه به تخصیص خوراک الفین از NGL خارگ برای الفین پانزدهم باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری و اقدام شود.

جمیری یادآور شد: جزیره خارگ با وجود اینکه سال‌های زیادی میزبان نفت بوده و هست اما هنوز از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم و برای انتقال بیماران اورژانسی در این منطقه باید چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: موضوع رفت و آمد، آب، برق و فاضلاب از جمله مشکلات ساکنان جزیره خارگ است که نفت وظیفه دارد در حوزه مسئولیت اجتماعی این مسائل را بدون منت حل و این بی مهری را جبران کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تعامل دستگاه‌های اجرایی و اعاده اعتماد و رضایت مردم باید مجموعه عملیات عمومی خارگ با شرح وظایف بدو تأسیس و با اقتدار حاکمیتی و حکمیتی حفظ شود نه اینکه خدمات دهی این مجموعه کاهش پیدا کند.

جمیری گفت: باید به موضوع اشتغال ساکنان جزیره خارگ توجه ویژه شود، شایسته نیست که برای ساده‌ترین مشاغل هم از بیرون جزیره نیرو جذب شود.

وی ادامه داد: مجموعه‌های نفتی مستقر در شمال استان بوشهر باید کارهای ماندگاری در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و درمانی انجام دهند و این‌طور نباشد که فقط از منابع خدادادی و بی نظیر منطقه استفاده شود ولی نیروهای بومی سهمی از اشتغال و امکانات آموزشی و درمانی نداشته باشند.

جمیری تاکید کرد: مجموعه نفت باید در حوزه آموزش عالی، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش ورود و نیروهای بومی را برای بکارگیری در شرکت‌های نفتی آماده کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان در حوزه بهداشت و درمان از آخرین استان‌های کشور است و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و پتروشیمی‌های منطقه باید به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند.

جمیری توجه به ورزش همگانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در استان ۴۳ هیات ورزشی وجود دارد که برای ساده ترین امکانات و تهیه بلیت هواپیمای ورزشکاران خود دچار مشکل هستند و نباید اعتبار ورزش همگانی را فقط برای یک باشگاه فوتبال هزینه کرد.

وی با تاکید براینکه برای اشتغال نیروهای بومی باید نگاه حاکم بر مجموعه‌های نفتی را تغییر داد گفت: در زمان حاضر نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۲ تا ۱۸ درصد است اما شرکت‌های نفتی حاضر نیستند به مصوبه حداقل ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج