فعالیت حضوریِ مدارس روستایی و عشایری با جمعیت زیر 15 نفر در استان کرمان


فعالیت حضوریِ مدارس روستایی و عشایری با جمعیت زیر 15 نفر در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فعالیت مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از 15 نفر در استان حضوری خواهد بود و به تدریج بازگشایی حضوری در مدارس با جمعیت 30 نفر و 100 نفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

"احمد اسکندری‌نسب" امروز اول مهرماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان از انجام تمهیدات مختلف برای بازگشایی حضوری مدارس نام برد و گفت: پروژه مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی در سطح استان اجرا و کمیته‌های متعددی تشکیل و تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: دغدغه اصلی آموزش و پرورش درخصوص نیروی انسانی نیز به خوبی مدیریت شد و از این حیث کمبودی نداریم و ۶۰۰۰ معلم جدید امسال به حوزه تعلیم و تربیت استان کرمان اضافه شدند.

اسکندری‌نسب ادامه داد: دانش آموزان کلاس اولی استان روز گذشته برای آشنایی با فضای مدرسه و معلم خود، در مدارس حضور یافتند و جشن آغاز سال تحصیلی را برگزار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نواختن زنگ بازگشایی مدارس در روز شنبه سوم مهرماه جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام سعی ما بر آغاز سال تحصیلی با آرامش برای والدین و دانش‌آموزان و معلمان است و شیوه‌نامه‌ای نیز درمورد نحوه کار مدارس تدوین و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در استان حضوری خواهند بود و به تدریج بازگشایی حضوری در مدارس با جمعیت ۳۰ نفر و ۱۰۰ نفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: مدرسه تلویزیونی از سوم مهرماه کار خود را آغاز می‌کند. آموزش مجازی از طریق شبکه شاد نیز دنبال می‌شود و آموزش حضوری را هم به تدریج خواهیم داشت.

وی شعار امسال تحصیلی را " استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت" اعلام و اظهار کرد: تلاش آموزش و پرورش بر کاهش دغدغه والدین و دانش‌آموزان و شروع آرام و باکیفیت مدارس است.

اسکندری‌نسب بیان کرد: ۹۰ درصد فرهنگیان استان کرمان دوز اول واکسن و ۳۰ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند و تمام مقدمات مسائل بهداشتی در مدارس فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از اعزام تیم‌های ارزیاب و کنترل به مدارس خبر داد.

به گزارش ایسنا، "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست با تسلیت اربعین حسینی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تقارن این دو مناسبت عنوان کرد: دفاع مقدس ریشه در عاشورا دارد و ما نیز تکالیفی بر عهده داریم که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین بر برگزاری مستمر و به موقع جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان تاکید کرد و گفت: روح اطلاع‌رسانی نباید کهنه شود، ضمن اینکه مصوبات نیز باید به صورت کامل و تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با اشاره به دستورکارهای جلسه (بازگشایی مدارس، آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ و واکسیناسیون) از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مقابله با کرونا تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: سلامت همچنان در اولویت‌ برنامه‌های کشور است و در امر بازگشایی حضوری مدارس نیز واکسیناسیون لازم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس