نحوه واکسیناسیون اتباع غیرمجاز اعلام شد/ عبور کرمان از پیک پنجم کرونا


نحوه واکسیناسیون اتباع غیرمجاز اعلام شد/ عبور کرمان از پیک پنجم کرونا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اتباع غیرمجاز را یکی از معضلات استان برشمرد و عنوان کرد: اتباع غیرمجاز اگر پرونده سلامت در استان دارند واکسیناسیون آنها را در دستور کار دادیم و در شرف آباد یک مرکز برای این افراد اختصاص داده شده اما واکسیناسیون اتباع مجاز در کلیه مراکز ما انجام می شود.

"مهدی شفیعی" صبح امروز اول مهرماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان پیک چهارم به پنجم متصل شد، گفت: خوشبختانه از پیک پنجم عبور کردیم و اپیدمی در استان محدود شده است.

وی سیر نزولی ابتلا در این پیک را تندتر از سیر نزولی پیک های قبل دانست و اظهار کرد: هر وقت اطلاع رسانی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خوبی صورت می گرفت، کنترل بیماری آسان تر می شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان واکسیناسیون را در کنترل بیماری موثر دانست و در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی حربه های زیادی بر علیه واکسیناسیون انجام شده که رسانه باید در این حوزه به ما کمک کند.

وی تاکید کرد: وقتی حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی های بزرگ نمی شویم اما این به معنای عدم ابتلای افراد جامعه نیست.

شفیعی از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان کرمان تا پایان امروز خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان شده که ۵۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر در استان واکسیناسیونشان کامل شده و حدود یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر دوز اول را دریافت کرده اند.

وی جمعیت بالای ۱۸ استان را حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۶ درصد جمعیت واجد شرایط استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و احتمالا تا آبان ماه ۶۰ درصد جمعیت استان واکسیناسیون می شوند.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸ سال استان نیز در دستور کار قرار دارد و از دیروز سامانه برای متولدین ۱۳۸۵ و قبل از آن باز شده و به دنبال این هستیم که تا پایان مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان گروه هدف را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه هنوز تعدادی از معلمین و اولیا برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند که این دغدغه ای برای ماست. باید ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت برخی از خدمات عمومی را الزامی کرد.

شفیعی تاکید کرد: نیاز نیست که جای خاصی برای واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص داد و همه افراد بالای ۱۵ سال می توانند به سامانه سلامت مراجعه و نوبت تزریق دریافت کنند.

وی از افزایش ساعات کار و مراکز واکسیناسیون کرونا در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی از یک ماه قبل در استان آغاز شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اتباع غیرمجاز را یکی از معضلات استان برشمرد و عنوان کرد: اتباع غیرمجاز اگر پرونده سلامت در استان دارند واکسیناسیون آنها را در دستور کار دادیم و در "شرف آباد" یک مرکز برای این افراد غیرمجاز اختصاص داده شده ولی واکسیناسیون اتباع مجاز در کلیه مراکز ما انجام می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها