انتقاد نماینده رفسنجان و انار از عدم شفافیت بانک ها در حوزه تسهیلات


انتقاد نماینده رفسنجان و انار از عدم شفافیت بانک ها در حوزه تسهیلات

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ا انتقاد از عملکرد غیرشفاف و عدم اطلاع رسانی دقیق بانک ها به ویژه درخصوص تسهیلات ادامه داد: زمانی که مردم وام می گیرند باید به طور کامل و شفاف میزان سود، دیرکرد و مبلغ پرداختی به مردم اعلام شود، نه اینکه مشتری با سودهای سرسام آور به روزی بیفتد که بانک خانه اش را مصادره کند و گاهی این کار موجب...

حجت الاسلام"حسین جلالی" شامگاه ۳۱ شهریورماه در دیدار سرپرست بانک مسکن استان کرمان با ابراز رضایتمندی از عملکرد این بانک طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ به دلیل ورود به مقوله مسکن مهر اظهار کرد: با خدمات این بانک مردم زیادی خانه‌دار شدند؛ اما زمانی که رویکرد در کشور تغییر کرد و مسکن مهر مورد بی‌مهی قرار گرفت، طبیعی بود که نسبت به سرچشمه آن که بانک مسکن است هم بی مهری شود.

وی با اشاره به سیاست بانک ها مبنی بر کوچک سازی و ادغام شعب و ارائه خدمات الکترونیکی، تصریح کرد: اما اینکه حوزه سرپرستی بانک های رفسنجان در دیگر شهرها باشد موجب آسیب می شود، در حالی که حوزه باید در مرکز استان مستقر باشد و از لحاظ هویتی این استراتژی ها باید دیده شود.

جلالی با انتقاد از عملکرد غیرشفاف و عدم اطلاع رسانی دقیق بانک ها به ویژه درخصوص تسهیلات ادامه داد: زمانی که مردم وام می گیرند باید به طور کامل و شفاف میزان سود، دیرکرد و مبلغ پرداختی به مردم اعلام شود، نه اینکه مشتری با سودهای سرسام آور به روزی بیفتد که بانک خانه اش را مصادره کند و گاهی این کار موجب فروپاشی خانواده ها هم می شود.

وی بر ضرورت تسهیلگری بانک ها تأکید کرد و گفت: بانک ها بنا بر اختیاراتی که دارند می توانند از راه قانونی جریمه ها را ببخشند یا در خصوص ارائه تسهیلات و آسان گیری در ضمانت ها به مردم کمک کنند؛ چراکه مردم از گرانی ها، تورم، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی زخم خورده هستند؛ بنابراین کاری کنیم که پای مشتری ها به دادگاه باز نشود و خانه و زندگی شان را از دست ندهند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس پیشنهاد داد: بانک مسکن درصدی از منابع خود را به ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مردم اختصاص دهد ما هم با دیدن مشتری‌مداری این بانک، از نظر تأمین منابع و اعتبارات با شرکت مس رایزنی خواهیم کرد که بخشی از منابع خود را به این بانک اختصاص دهد که مردم بتوانند وام های کم بهره بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403