زنگ شکوفه‌ها در مدارس کرمانشاه نواخته شد


زنگ شکوفه‌ها در مدارس کرمانشاه نواخته شد

آیین نمادین جشن شکوفه ها، امروز(اول مهر) در دبستان دکتر محمد زنگنه شهر کرمانشاه با حضور محدود دانش آموزان کلاس اولی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم، با اشاره به وجود سه پازل آموزش حضوری، غیرحضوری و یا تلفیقی برای بازگشایی مدارس، گفت: اگرچه برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم، اما در صورت رای ستاد ملی کرونا برای بازگشایی به شیوه تلفیقی تصمیم گیری در مورد نحوه حضور دانش آموزان با شورای مدرسه متشکل از مدیر، معاون و اولیای منتخب دانش آموزان است.

وی ادامه داد: مدارس مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کمی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری و مدارس نقاط شهری نیز با تصمیم گیری شورای مدرسه با حضور محدود دانش آموزان در صورت اسقبال خانواده ها حضوری برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه هم اکنون ۹۲ درصد معلم های استان کرمانشاه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: از آن هشت درصد باقیمانده معلم ها اگر قبلا واکسن کرونا نزده اند، درخواست می کنیم به احترام خانواده و دانش آموزان هرچه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند تا در صورت حضوری شدن کلاس های درس مشکلی برای حضور آنها سر کلاس وجود نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره ای هم به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله داشت و گفت: در صورت واکسیناسیون دانش آموزان با آرامش بیشتری می توانیم به سمت حضوری کردن کلاس های درس برویم.

یزدان پناه با بیان اینکه هیچ راهی بجز آموزش حضوری برای یادگیری دانش آموزان پایه اول و دوم وجود ندارد، تاکید کرد: معلم کلاس اولی چطور می‌تواند در فضای مجازی به دانش آموزی درس بدهد که هنوز بلد نیست مداد دستش بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه اولین چیزی که برای آموزش و پرورش اهمیت دارد سلامت دانش آموزان است، به خانواده ها برای برگزاری کلاس های درس حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان خاطر داد.

یزدان پناه با اشاره به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در مدارس به اندازه کافی، گفت: خانواده ها خیالشان راحت باشد اگر ماسک دانش آموزی پاره شده یا به هر دلیلی نیاز به تعویض داشته باشد، سریعا ماسک جدید از سوی مدرسه در اختیار او قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کلاس های درس دانش آموزان هم بعد از پایان هر کلاس ضدعفونی می شود.

وی در ادامه از دانش آموزان خواست تا مراقب سلامت خود بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس درس حاضر شوند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با اشاره به نقش مردم در سالهای دفاع مقدس، گفت: مردم انقلابی کرمانشاه به همراه دیگر هموطنانمان در برابر دشمنان سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار شود.

زنگ شکوفه‌ها در مدارس کرمانشاه نواخته شد

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدارس در روز اول مدرسه گفت: حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدرسه و آشنایی آنها با فضای آموزش رسمی نقش مهمی در روند یادگیری آنها خواهد داشت.

فضلی تاکید کرد: آشنایی و دیدار چهره به چهره دانش آموزان کلاس اولی با معلم هایشان آنها را در مسیر درس و مدرسه قرار می دهد.

فضلی تاکید کرد: با توجه به اینکه پایه اول تحصیلی اساس آموزش است، از خانواده‌ها در خواست می شود با برنامه ریزی برای حضور فرزندان کلاس اولی خود آرام آرام زمینه را برای آغاز آموزش حضوری فرزندانشان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فراهم کنند.

وی ادامه داد: از امروز(اول مهر ماه) 33 هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

آیین جشن شکوفه ها در تمامی مدارس مقطع ابتدایی استان کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

زنگ شکوفه‌ها در مدارس کرمانشاه نواخته شد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام