سهل انگاری موج ششم کرونا را ایجاد می کند/ واکسیناسیون 50 درصدی گیلانی ها


سهل انگاری موج ششم کرونا را ایجاد می کند/ واکسیناسیون 50 درصدی گیلانی ها

معاون علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال وجود موج ششم وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون همگانی در کشور هنوز به 70 درصد نرسیده و لذا در صورت هرگونه سهل انگاری دچار خیز جدید بیماری خواهیم شد.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان ظی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون ۵۴۶ بیمار کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان داریم و ۱۱۲ نفر بدحال هستند.

وی تداوم بستری های روزانه سه رقمی را نشان دهنده فعال بودن زنجیره انتقال ویروس در استان دانست و افزود: مردم باید به دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال وجود موج ششم وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون همگانی در کشور هنوز به ۷۰ درصد نرسیده و لذا در صورت هرگونه سهل انگاری دچار خیز جدید بیماری خواهیم شد.

دهنادی مقدم، گیلان را جزو استان های مسافرخیز دانست و گفت: رعایت و پایبندی به پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است و لذا پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همه مردم را در مقابل کرونا بیمه می کند.

وی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان برتر در واکسیناسیون جمعیت هدف است، یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت گیلان دوز اول و حدود ۲۷ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما می توانیم ظرفیت فعلی واکسیناسیون را تا دو برابر افزایش دهیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از وزارت بهداشت خواست سهمیه واکسن گیلان را افزایش دهد و عنوان کرد: گیلان به همه کشور تعلق دارد و یک استان مسافرخیز است و لذا باید بتوانیم روند واکسیناسیون را به ۷۰ درصد برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟