مدارس چهارمحال و بختیاری در جشن شکوفه‌ها میزبان 21هزار نوآموز شدند


مدارس چهارمحال و بختیاری در جشن شکوفه‌ها میزبان 21هزار نوآموز شدند

شهرکرد -ایرنا- همزمان با روز شکوفه‌ها و در آستانه سال تحصیلی جدید روز پنجشنبه بیش از 21 هزار نوآموز کلاس اولی در چهارمحال و بختیاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سال تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین نمادین جشن شکوفه‌ها در مدرسه آل‌ابراهیم شهرکرد افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به پیش‌بینی و آمار ارائه شده از سوی اداره کل ثبت احوال و مرکز بهداشت، افزایش داشته است.

فرحناز قائدامینی با اشاره به پوشش بیش از ۱۰۲ درصدی ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان در سال تحصیلی جدید افزود: این دانش‌آموزان در یک‌هزار و ۳۱ مدرسه ابتدایی در استان مشغول تحصیل خواهند شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل بودن کلاس‌های درس حضوری در سال تحصیلی گذشته گفت: امسال کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین شیوه‌نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش و انجام واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان به تدریج بازگشایی و کلاس‌های درس حضوری برگزار خواهد شد.

قائدامینی افزود: با بازگشایی مدارس، تمام شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت می‌شود تا شاهد تعطیلی دوباره مدارس نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه با حضور دانش‌آموز معنا پیدا می‌کند، گفت: در سال تحصیلی گذشته برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان سال تحصیلی سختی بود و امید است امسال با حضوری شدن کلاس‌ها این مشکلات کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به ارائه آموزش افزایش توانمندی معلمان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: امسال برای همه اولیاء دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز طرح معماران خشت اول برگزار شد و اولیاء دانش‌آموزان به مدت ۶ ساعت نکات روانشناسی کودک، ارزیابی کیفی، توصیفی، فضای مجازی، آشنایی اجمالی با کتاب درسی پایه اول ابتدای را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: امسال علاوه بر برنامه‌ریزی برای حضوری برگزار شدن کلاس‌های درس، استفاده از ظرفیت شبکه شاد و همچنین آموزش تلویزیونی در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌های آموزشی تلویزیون از شنبه سوم مهرماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به ارتقاء شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با ارتقاء این شبکه تمام دانش‌آموزان باید در کلاس درس آنلاین حاضر باشند و امکان اینکه دانش‌آموزان در فضای دیگر غیر از کلاس درس باشند وجود ندارد.

قائدامینی، با اشاره به ایام محرم و همچنین تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس گفت: این هفته فرصتی است تا درس ایثار، فداکاری و نوع دوستی را سرلوحه زندگی فرزندان قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، آمار دانش‌آموزان چهارمحال وبختیاری در سال تحصیلی گذشته بیش از۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان