امسال 13 هزار نفر در شهرستان بروجن به کرونا مبتلا شدند


امسال 13 هزار نفر در شهرستان بروجن به کرونا مبتلا شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به مراجعه 24 هزار و 675 فرد مشکوک به مراکز درمانی این شهرستان در نیمه نخست سال‌جاری گفت: از این 13 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند.

محمدحسن کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته ۱۲ هزار نفر از افراد مشکوک به مراکز درمانی شهرستان بروجن مراجعه کردند که چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بودند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال‌۱۱۴ نفر در شهرستان بروجن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند در حالی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته ۱۵۳ نفر بود.

کرمی به مهار موج پنجم شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: بهترین زمان برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، در زمان مهار موج‌های شیوع این ویروس و محدود شدن تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۴ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان بروجن برابر بیش از ۵۴ هزار نفر دُز نخست واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند و همچنین ۲۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال این شهرستان برابر افزون‌بر ۲۸ هزار نفر، دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا را تزریق کردند.

وی گفت: میانگین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در بسیاری روستاهای شهرستان بروجن به ۹۵ درصد رسیده است و افرادی که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، مربوط به رده‌های سنی اعلام شده است و واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در شهرستان بروجن علیه ویروس کرونا در ۲۱ مرکز واکسیناسیون این شهرستان از ساعت ۷ تا ۲۲ در حال انجام است.

وی افزود: واکسیناسیون بقیه رده‌ها و گروه‌های سنی شهرستان بروجن براساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن تصریح کرد: از مردم، مسوولان، معتمدان و فعالان اجتماعی تقاضا می‌شود تا افراد گروه‌های هدف را برای واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا دعوت کنند.

کرمی یادآور شد: در صورت واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا ضمن کاهشی شدن میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌توان از احتمال گسترش و شیوع موج ششم این ویروس جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۳۱ شهریورماه ۲۱۴ هزار و ۵۴۲ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پُرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک