فرماندهان و رزمندگان نسبت به نگارش اسرار جنگ تحمیلی اقدام کنند


فرماندهان و رزمندگان نسبت به نگارش اسرار جنگ تحمیلی اقدام کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اسراری که در جنگ تحمیلی نزد فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، باید نوشته و به نسل‌های آینده منتقل شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی لرستان که امروز یکم مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ و حماسه عاشوراست و رزمندگان غیور جبهه اسلام با جانفشانی برگ زرینی دیگری به تاریخ پرافتخار ملت ایران افزودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و آنچه را که ما در تاریخ اسلام از جنگ بدر، احد و جانفشانی‌های اصحاب امام حسین(ع) در صحرای کربلا مطالعه کردیم تبلور همه آنها را در دفاع هشت ساله مطالعه کردیم، افزود: اسراری که در جنگ نزد فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است لازم است نوشته شوند و به نسل‌های آینده منتقل شود تا موفقیت‌های آینده ترسیم شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: اینکه ملتی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی انقلاب می‌کند، اما از طرف دیگر سیاست زورگویان است وقتی می‌بینند منافع مادی آنها از بین رفته مقدماتی را فراهم و جنگ را بر ملت‌هایی همچون ایران تحمیل می‌کنند.

شاهرخی بیان کرد: در روزهای ابتدایی هشت سال دفاع مقدس دشمنی که در حال حرکت به‌سوی شهرها بود با حضور رزمندگان لرستانی لشکر ۸۴، تیپ ۵۷، بسیج و عشایر متوقف شد تا دیگر رزمندگان استان‌های دیگر رسیدند و افتخاری دیگر در تاریخ درخشان لرستان را ورق زدند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ملت ایران از جهت سیاسی پیروز شد، چون همه کشورهایی که پشت سر صدام بودند مجبور شدند در مقابل تدابیر امام راحل(ره) و مقاومت ملت ایران در قالب قطعنامه ۵۹۸ تسلیم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ایران در هشت سال دفاع مقدس از جهت استقلال نیز پیروز شد، تصریح کرد: ایران از جهت استقلال تمامیت ارضی خود را حفظ کرد و از جهت امنیت و دفاعی به این نتیجه رسیدیم که تکیه‌گاه ما باید به توان و دانش نظامی خودمان باشد البته در بحث اقتصادی و عدالت مشکلات و کاستی‌هایی داریم که باید با همان میراث ارزشمند دفاع مقدس بتوانیم این کاستی‌ها را جبران کنیم.

شاهرخی عنوان کرد: راه شهدا راه مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی و مقابله با هرگونه فساد است که خوشبختانه جزء مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است و این مبارزه با فساد و بی‌عدالتی تمام‌شدنی نیست و مورد نیاز جامعه است.

وی اظهار کرد: جهت مقابله با فساد و بی‌عدالتی جوانان مومن و انقلابی باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی پیگیری کنند و هر جایی بی‌عدالتی، تبعیض و فساد مشاهده کردند موظف هستند مطالبه خود را از طریق مجاری قانونی و به دور از هرگونه پرخاشگری پیگیری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش