زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف شود و ادامه آن تخلف است


زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف شود و ادامه آن تخلف است

طی نامه ای 2 صفحه‌ای که از سوی قاسم تقی زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، به رضا انجم شعاع، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، حذف سد فینسک و انتقال آب از منابع آب بهنگام رودخانه سفیدرود با احداث بند انحرافی در محل ایستگاه هیدرومتری فینسک...

منصورعلی زارعی کیاپی، نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار این نامه در گفت و گو با ایسنا از محقق شدن حذف پروژه سدسازی فینسک خبر داد و افزود: آنچه در نامه منتشر شده به خوبی اشاره کرده که پروژه فینسک مشکلاتی دارد که ضروری است احداث سد ملغی و راه حل جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

زارعی از ابلاغ مکاتبات حذف سد فینسک از وزارت نیرو به ادرات آبفای دو شهرستان مبدا و مقصد نیز خبر داد و افزود: طی مکاتبه رسمی تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو خطاب به انجم شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس این وزارتخانه به شماره ۱۴۰۰/۱۰۰/۴۹۳۵ نتایج مطالعات مهندسی صراحتا می گوید احداث سد مخزنی فینسک به سبب خسارات مخزن و تنش‌ های اجتماعی و چالش های دیگر باید حذف شده و گزینه جایگزین اجرایی گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نامه خاتمه ماجرای فینسک خواهد بود تصریح کرد: قاعدتا باید به معنای خاتمه موضوع سدسازی در فینسک باشد و باید فعالیت های ساخت سد فورا متوقف شود اما ممکن است تخلف کنند و به ساخت سد ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پروژه سدسازی همچنان ادامه دارد باید از وزارت نیرو سوال شود علیرغم اینکه مطالعات مهندسی ارزش وزارتخانه به توقف پروژه و حذف سدسازی اذعان می کند چرا فعالیت ها متوقف نشده است.

زارعی احتمال اعتراض به نتیجه مهندسی ارزش وزارتخانه را امکانپذیر توصیف کرد و افزود: ۳ ماه از انتشار این نامه گذشته است و وزراتخانه به دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه، این موضوع را ابلاغ کرده، بنابراین ادامه پیگیری ها از مسیر وزارت نیرو است.

زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف شود و ادامه آن تخلف است

زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف شود و ادامه آن تخلف است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس