آموزش مکتب شهروندی در مدرسه تابستانه «شهرآموز»


آموزش مکتب شهروندی در مدرسه تابستانه «شهرآموز»

رئیس شورای شهر یزد گفت: در مدرسه تابستانی شهرآموز مکتب شهروندی به جای مکتب شهرنشینی به کودکان آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ رییس شورای شهر یزد در مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه تابستانه شهروندی "شهرآموز" که با حضور شهردار و چند تن از اعضای شورای شهر و مدیر کل بانوان و خانواده استانداری یزد در مدرسه ایرانشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این مدرسه تابستانه سعی شد مکتب شهروندی به جای مکتب شهرنشینی به کودکان آموزش داده شود و کودکان با همراهی خانواده‌ها یاد می‌گیرند که چگونه شهر خود را دوست بدارند و هر زیبایی هرچند اندک را برای شهر خود بخواهند.

غلامحسین دشتی در ادامه با اشاره به اینکه شهر باید محل آسایش و آرامش باشد، افزود: کودکان باید مهارت ارتباط برقرار کردن، امید داشتن و لذت بردن از شرایط با وجود تغییرات را داشته باشند، که البته خود میدان‌دار این خصلت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، یزدی‌ها بالاترین سرانه مطالعه کشور را دارند، اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های علمی، فرهنگی، صنعتی و درمانی در استان یزد، پرچم سلامت، فناوری و تعلیم و تربیت شرق کشور را در استان یزد برافراشته کنیم.

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری یزد هم در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در برگزاری مدرسه شهرآموز گفت: در این مدرسه تابستانه شهروندی سعی شد کار تیمی، مهارت آموزی، تفکر انتقادی و ارتقای سواد رسانه ای با استفاده از ابزار موسیقی، تئاتر، بازی و گردشگری و استفاده از فضاها و مکان‌های شهری در قالب بازی و نه آموزش کلامی یاد داده شود.

حسین ابوطالبی با اشاره به نیاز نوجوانان به برخی آموزش های مهارتی در مدارس اظهار کرد: در این دوره تلاش شد تا کودکان بتوانند با شهر خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری کنند.

وی ادامه داد: همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا شده که این آموزش‌ها می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده شان هم سودمند باشند.

در پایان میثاق‌نامه شهرآموز خوانده شد و از عوامل اجرایی این مدرسه تابستانی تقدیر به عمل آمد.

46

کد خبر 1557541

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...