20 هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند


20 هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند

بیرجند - ایرنا - بیش از 20 هزار دانش‌آموز کلاس اولی خراسان جنوبی امروز (اول مهر) با حضور در جشن شکوفه‌ها آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را جشن گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمامی یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری پذیرا خواهند بود.

محمدعلی واقعی افزود: حضور کلاس‌ اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آنان با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند.

وی عنوان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته‌اند و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها وجود دارد، از روز شنبه سوم مهر ماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری، تدریجی است.

وی اضافه کرد: به‌عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت از اینکه در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم خیلی خوشحالیم و امیدواریم با تمهید مقدمات و کمک اولیا، زمینه بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را فراهم کنیم.

واقعی باز شدن مدارس را لازمه بازگشت شادی و نشاط به جامعه دانست و گفت: خسارت تعلیم و تربیت در شرایط کرونا غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان است افزود: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز سال تحصیلی به عنوان روز جشن ملی یاد کرد و گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری و با جمعیت کم از ابتدای مهر ماه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش‌آموزان مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

واقعی بیان کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و در همه شرایط اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان مورد تاکید است.

سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ پیش دبستانی‌ها (غنچه‌ها) و کلاس اولی‌ها (شکوفه‌ها) امروز اول مهر با برگزاری جشن نمادین در دبستان منیره عاصمی واقع در منطقه ۹ تهران با حضور "علیرضا کاظمی" سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

سال تحصیلی حدود ۱۶۵ هزار دانش‌آموز پسر و دختر خراسان جنوبی در مقاطع تحصیلی مختلف از روز شنبه سوم مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس