بیش از 11 هزار واحد خون در خراسان جنوبی اهدا شد


بیش از 11 هزار واحد خون در خراسان جنوبی اهدا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 11 هزار و 33 واحد خون در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش محدود داشته است.

ابراهیم میری مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری در مجموع ۱۳ هزار و ۲۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند.

وی گفت: از مجموع مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون ۱۲ هزار و ۴۸ نفر مرد و هزار و ۲۱۳ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان اهدای خون توسط بانوان کاهش یافته است اظهار داشت: از بانوان تقاضا داریم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و نگران کم‌خونی نباشند.

وی افزود: برای اهدای خون ابتدا شرایط مراجعه‌کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده می‌شود و در صورت مستعد بودن فرد، خونگیری خواهد شد.

میری مقدم گفت: در صورتی که داوطلبی فاقد یکی از شرایط اهدای خون باشد برای اهدای خون پذیرفته نمی‌شود و به اصطلاح معاف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اضافه کرد: روز گذشته در اولین روز هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور، جامعه ورزشی استان با حضور در مراکز خونگیری در شهرهای مختلف خراسان جنوبی به یاری بیماران نیازمند به خون شتافتند و با عشق به همنوعان خونشان را اهدا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی