سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند


سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند و این رده نظامی از ابتدا تا انتها در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشت.

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در جشنواره سرباز خراسان جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: در دفاع مقدس به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد اولین گروه‌های اعزامی سربازان بودند.

وی گفت: از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان و با وجود اینکه دوره خدمت آنان تمام شده بود، دوباره داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

وی گفت: از اوایل سال ۶۰‌ که بسیج وارد جبهه‌ها شد، جوانان قبل از رسیدن سن سربازی در جبهه‌ها حضور یافتند و سال ۶۲ به خاطر اینکه جبهه تخصصی بود و بسیجیان سه ماهه می‌آمدند، قرار شد سرباز پنج ساله هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب شود.

سردار قاسمی افزود: سپاه سراغ جوانان ولایتمدار می‌رفت و سربازی در سپاه به صورت داوطلبانه آغاز شد و رفتن به جبهه در این نهاد جهادی بود.

وی بیان کرد: بسیاری از این سربازان فرمانده تیپ و لشکر و جذب سپاه پاسداران شدند، بسیاری از سرداران امروز سربازانی بودند که وارد دفاع مقدس شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: آن روز به سرباز، پاسدار وظیفه می‌گفتند یعنی نقش آنها مانند پاسدار بود.

وی افزود: عزتی را که سرباز در دفاع مقدس آفریده، قابل تحسین، تجلیل و گرامیداشت است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سپهبد تا سرباز همه سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

سردار قاسمی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم بارها گفت من سرباز ولایتم؛ سرباز واژه‌ای است مقدس و اصطلاحی است که بالاترین درجه نظامی هم به آن افتخار می‌کند.

وی اظهار داشت: مساله سربازی بار معنوی و مسوولیتی دارد و رییس جمهوری هم بعد از مراسم تنفیذ می‌گوید من سرباز ولایت هستم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دفاع مقدس یک تکلیف بود و همه مراجع فرمودند دفاع مقدس واجب کفایی است که این حکم شرعی بسیاری را داوطلبانه به سمت دفاع مقدس و جبهه‌ها کشاند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس حتی یک سال مانده به سن سربازی، جوانان داوطلب می‌شدند در حالی که رفتن به جبهه در جنگ اجباری نبود و به‌واسطه عشق و تعهد بود.

سردار قاسمی گفت: شهیدان باکری، چمران، همت و سلیمانی به سربازان نمی‌گفتند شما بروید بلکه فرمانده جلوتر از سرباز بود و در رزم و میدان و شناسایی‌ها فرمانده نفر اول ستون می‌ایستاد و در خط شکنی شب عملیات فرمانده گروهان کنار سربازان بود.

وی ادامه داد: مادامی که جبهه به نیرو نیاز داشت همه به جبهه می‌رفتند و امام فرمود وقتی از کسی تکلیف خارج می‌شود که فرمانده بگوید نیاز نداریم و هیچ موقع در دوران جنگ این بحث اتفاق نیفتاد و حتی برای عبور از میدان مین قرعه‌کشی می‌شد.

در این آیین از پنج سرباز نمونه و چهار سرباز متاهل در حوزه مسوولیت‌پذیری تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...