35 هزار تن گندم برای ارتقای کیفیت نان خراسان شمالی تامین شد


35 هزار تن گندم برای ارتقای کیفیت نان خراسان شمالی تامین شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال 35 هزار تن گندم از خارج کشور و سایر استان ها برای تامین نیاز به آرد و نان و همچنین ارتقای کیفیت این محصول وارد شد.

سیدجلال موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۳۱ هزار تن گندم وارداتی از بندر چابهار و بندر عباس به استان حمل شده و یا در حال حمل است و چهار هزار تن از این محصول هم از استان های همجوار تامین شده است.

وی افزود: امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها، میزان تولید گندم در کشتزارهای استان بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم کاهش دارد.

وی گفت: برای حمل گندم از بنادر به این استان با مشکل کمبود کامیون روبه رو هستیم، البته این مشکل کشوری است و انتظار می رود با تامین به موقع ناوگان حمل بار، به جابه جایی گندم ها سرعت داده شود.

موسوی افزود: البته اکنون موجودی گندم در سیلوهای استان مناسب است و کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد اما رویکرد ما این است که کار حمل گندم وارداتی از بنادر به این استان و ذخیره سازی آن سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه امسال میزان تحویل گندم به دولت در این استان نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش دارد خاطرنشان کرد: میزان خرید گندم امسال تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن است که این رقم در سال گذشته ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون تا آغاز فصل خرید گندم در سال آتی، ۸۰ هزار تن گندم باید در این استان تامین و ذخیره سازی شود.

خشکسالی و کاهش بارندگی ها سبب شد تا ۳۰ درصد از گندم و جوی دیم زارهای خراسان شمالی از بین برود.

پیش از این، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفته بود که کاهش بارندگی و خشکسالی ۳۸ هزار هکتار از اراضی دیمزار غلات ( جو و گندم ) استان را نابود کرد و بر اساس بررسی کارشناسی حدود ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیمزار مربوط به گندم و مابقی نیز مزارع کشت جو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی