84 درصد بیمه‌شدگان خراسان شمالی خدمات رایگان می‌گیرند


84 درصد بیمه‌شدگان خراسان شمالی خدمات رایگان می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 84 درصد بیمه‌شدگان رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند این درحالی است که تنها 14 درصد از اعضای این صندوق حق بیمه پرداخت می‌کنند.

دکتر محسن رعنایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶۹۹ هزار از شهروندان استان زیر پوشش این بیمه هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت استان دارای پنج صندوق بیمه است که از این تعداد بیمه شده، بیمه شدگان صندوق روستایی و بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی به صورت رایگان زیر پوشش رفته اند.

وی افزود: ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی و ۱۶۰ هزار نفر بیمه شده سلامت همگانی مشمولان خدمات بیمه ای رایگان هستند.

وی گفت: ۵۷ هزار نفر از اعضای این صندوق از کارکنان دولت هستند و هفت هزار و ۷۰۰ نفر نیز بیمه پرداز ایرانیان و ۲۷ هزار نفر نیز شامل اقشار کمیته امداد امام خیمنی (ره)، بهزیستی، خانواده شهدا و طلاب هستند که حق بیمه پرداخت می کنند.

رعنایی با بیان اینکه برخی از بیمه شدگان زیر پوشش این صندوق عضو سازمان تامین اجتماعی نیز هستند گفت: مقدار خیلی زیادی از موارد همپوشانی بین دو سازمان بیمه گر مشخص شد که مابقی نیز به مرور برای دریافت خدمات مراجعه می کنند حذف خواهند شد.

وی در خصوص طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیز گفت: هم اکنون ۹۶ درصد پزشکان در این طرح شرکت کرده اند.

رعنایی در خصوص پرونده الکترونیکی سلامت نیز اظهار داشت: تمامی اقدامات درمانی ثبت خواهد شد و پزشک و خود بیمار می تواند تمامی این اقدامات را مشاهده کند و به تمامی اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: هزینه درمانی این سازمان بیمه‌گر در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش یافت که این رشد ناشی از داروهای گران قیمت بیماران کووید۱۹ است.

رعنایی افزود: علاوه بر افزایش هزینه های این سازمان بیمه گر در سال جاری، هزینه بیمه سلامت در سال ۹۹ نیز نسبت به سال ۹۸ افزایشی بوده در حالیکه میزان مراجعه ها کمتر شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق