شهروندان مشهدی نیمه نخست امسال 6 روز هوای پاک تنفس کردند


شهروندان مشهدی نیمه نخست امسال 6 روز هوای پاک تنفس کردند

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروان این کلانشهر نیمه نخست امسال فقط 6 روز هوای پاک تنفس کردند.

رضا اسماعیلی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این درحالی است که در مدت مشابه پارسال تعداد روزهای دارای هوای پاک در مشهد ۳۳ روز بود.
وی ادامه داد: همچنین تعداد روزهای دارای هوای با وضعیت قابل قبول در مشهد طی سال جاری تاکنون ۱۵۳ روز بوده که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۴۴ روز بود.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شاخص کیفیت هوا در این شهر طی نیمه نخست امسال ۲۵ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها بود اما طی مدت مشابه پارسال فقط ۹ روز کیفیت هوای این کلانشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.
وی افزود: شهریور ماه امسال نیز هیچ روزی کیفیت هوای مشهد در وضعیت پاک قرار نگرفت، ۱۰ روز نیز کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هم ناسالم برای تمام افراد بود.
حدود ۷۰ درصد آلودگی هوا در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مربوط به ناوگان حمل و نقل است.

تداوم پدید خشکسالی، افزایش حجم گرد و غبار و پایداری هوا وضعیت آلودگی هوا را در مشهد تشدید کرده‌اند.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه ۲ و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهمسطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای این کلانشهر مورد استفاده شهروندان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس