عطاری‌های بدون مجوز در استان قزوین تعطیل می‌شوند


عطاری‌های بدون مجوز در استان قزوین تعطیل می‌شوند

قزوین- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت:فعالیت عطاری‌های بدون مجوز در استان ممنوع است و به زودی برای تعطیلی آنها اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: تخلف در مجموعه عطاری‌ها موجب نگرانی شهروندان و جامعه شده است و باید برای این مهم چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ عطاری در استان بدون مجوز مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: نمی‌توان با سلامت مردم برای کسب سود برخی افراد بازی کرد و باید بررسی این موضوع در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

حبیبی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین متولی رسیدگی به وضعیت عطاری‌ها در استان است و سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف ۱۰ روز فرصت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند.

این مسوول با تاکید بر پیشگیری برای کاهش میزان قاچاق کالا در استان، افزود: سازمان صمت و اتاق اصناف استان، واحدهای عطاری بدون مجوز را احصا کرده و نتیجه را به کمیسیون قاچاق کالا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید همگانی شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان، نقش مهمی در کاهش قاچاق کالا دارد و استقرار پلیس امنیت اقتصادی در سطح شهرستان های استان برای مبارزه و مقابله هم جانبه با قاچاق ضروری است.

حبیبی اضافه کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا، ارز، سوخت و دام نیازمند اهتمام همه جانبه و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی هستیم.

عطاری‌های بدون مجوز در استان قزوین تعطیل می‌شوند

کشف کالاهای ضد فرهنگی در استان ۱۵۸ درصد افزایش یافته است

رییس پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قزوین در این جلسه از افزایش کشفیات قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: کشف کالاهای ضدفرهنگی ۱۵۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ مهدی حاجیان راد افزود: همچنین کشفیات لوازم خانگی قاچاق در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۳۱۶ درصد افزایش یافته و بیش از پنج هزار و ۶۷۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: کشفیات موتورسیکلت ۱۴ درصد، پوشاک ۷۴۶ درصد، دخانیات ۱۶۰ درصد، توتون هزار و ۱۷۶ درصد، دام ۷۶ درصد و فرآورده‌های جنگلی نیز ۸۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حاجیان راد با اشاره به افزایش کشف گوشی تلفن همراه، افزود: طی این مدت سه هزار و ۱۶۷ فقره گوشی تلفن همراه قاچاق را کشف کرده و ۳۴۴ فقره پرونده قاچاق کالای زیر ۱۰۰ میلیون تومان را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تمامی کالاهای مکشوفه ۲۵۸ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال است، تصریح کرد: در این زمینه ۴۱۹ متهم دستگیر شدند که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش دستگیری داشته ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو