مبارزه با قاچاق کالا نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها است


مبارزه با قاچاق کالا نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها است

قزوبن - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها و برنامه ریزی مستمر و هدفمند مدیران است.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند علاوه بر مشکلات اقتصادی، اشتغال جامعه را نیز به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق، رقیب تولیدات داخلی هستند، اظهار داشت: با ورود کالاهای قاچاق به کشور، تولیدات داخلی آسیب می‌بیند، کارخانه‌ها از چرخه تولید خارج می‌شوند و اشتغال جوانان و مردم به خطر می افتد.

جمالی پور، قاچاق کالا را یکی از مهم‌ترین عوامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد: ارزان بودن کالای قاچاق به دلیل پرداخت نشدن عوارض گمرکی و مالیات است که به دلیل همین صرفه اقتصادی و ارزان بودن، مبارزه با آن در کشور،چنان که باید، موثر واقع نمی شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین، اصلاح فرآیندها را امری مهم در پیشگیری از قاچاق دانست و افزود: در مبارزه با قاچاق بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ‌تاکید داریم تا با همکاری و تبادل اطلاعات، خلاهای موجود را شناسایی و برطرف کنند.

وی بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر کالاهای قاچاق موجود در انبارهای استان تأکید کرد و افزود: ضرورت دارد کالاهای فاسد شدنی و آن دسته از کالاهایی که رأی قطعی از محاکم قضایی دارند در اسرع وقت نسبت به واگذاری یا فروش آنها اقدام شود.

جمالی پور با تاکید بر تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده در انبارها جهت تنظیم بازار و کمک به اقشار آسیب‌دیده، اضافه کرد: اجناس و کالاهای موجود در انبارها باید در اسرع وقت و با حذف بروکراسی‌های غیرضروری در اختیار مردم قرار داده شوند.

روند اعطای مجوز به عطاری‌ها در قزوین اصلاح شود

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث عطاری‌ها نمی‌توان مانند سایر صنوف عمل کرد، گفت: روند اعطای مجوز به عطاری‌ها در سطح استان باید اصلاح شود.

جمالی پور با بیان اینکه ساماندهی عطاری‌ها به سلامت مردم بستگی دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید حدود اختیارات عطاری‌ها را مشخص کند و ساماندهی آنها را برعهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، متولی اصلی اقدامات سلامت محور است، اظهار داشت: نباید سایر دستگاه‌ها در امور مربوط به آن دخالت کنند اما گزارش‌های متعددی از تخلف در این عرصه را شاهد هستیم که سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند.

جمالی پور تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در جهت بهبود وضعیت عطاری‌ها آموزش‌هایی لازم را در این مورد به افراد ارائه دهد و نظارت کامل بر توزیع اقلام آنها داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا