بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی سعدالسلطنه به قزوین سفر می‌کنند


بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی سعدالسلطنه به قزوین سفر می‌کنند

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: بازرسان یونسکو (سازمان فرهنگی، علمی و آموزش ملل متحد) برای بررسی ثبت جهانی بازار صنایع دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه مهرماه جاری به قزوین سفر خواهند کرد.

علیرضا خزائلی روز پنجشنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقرر شده تا نمایندگان و بازرسان یونسکو ۲۱ مهر ماه جاری برای بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی بازار صنایع دستی سعدالسلطنه وارد کشور شده و به قزوین سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: بررسی پرونده ثبت جهانی این مکان به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود.

خزائلی اضافه کرد: الزامات مورد تاکید یونسکو برای ثبت جهانی بازار صنایع دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه مورد توجه جدی قرار گرفته و مشکل خاصی برای ثبت این جهانی این مجموعه در فرایندهای در نظر گرفته شده وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با ثبت جهانی این مجموعه بدون شک شاهد رونق صنعت گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به استان نیز خواهیم بود.

بازار صنایع دستی در کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۲ پس از احیا و ساماندهی این مجموعه تاریخی، راه اندازی شد.

در این بازار، فروشگاه و کارگاه های تولید صنایع دستی به وسعت سه هکتار و در ۲۳۰ حجره انواع محصولات صنایع دستی را تولید و به فروش می رسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟