25 هزار دانش آموز کلاس اولی در قزوین کلاس‌های درس را آغاز کردند


25 هزار دانش آموز کلاس اولی در قزوین کلاس‌های درس را آغاز کردند

قزوین- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ، 25 هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی در سطح استان ، کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی آغاز کردند.

سید یدالله حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز، اول مهرماه به عنوان اولین روز بازگشایی مدارس تحت عنوان زنگ غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها و زنگ شکوفه‌ها برای دانش آموزان اول ابتدایی خواهد بود و دانش آموزان بعد از ۱۹ ماه تعطیلی در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

وی اظهار داشت: کلاس های درس تمامی مدارس روستایی به دلیل جمعیت کم دانش‌آموزی برابر ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری خواهد بود و همچنین جشن بازگشایی در مدارس شهری برای زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها نیز به صورت محدود با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بازگشایی مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهری با حضور دانش آموزان با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها امروز /پنج‌شنبه/ انجام می‌شود، مدارس روستایی و عشایری نیز برابر ابلاغیه و با توجه به کم‌جمعیت بودن مانند سال گذشته از اول مهرماه مدارس حضوری بازگشایی می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول تحصیلی هستند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز کلاس اولی و نزدیک به ۲۴ هزار نفر نیز پیش دبستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار دانش آموز پایه ابتدایی در مدارس روستایی استان قزوین مشغول تحصیل‌ هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ هزار نفر در مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در استان هستند و امسال کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت : تدابیر لازم در مهرماه توسط مدیران برای بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس انجام ‌شده است تا با ایجاد فضای ایمن از آبان ماه بازگشایی حضوری به تدریج اتفاق افتد.

حسینی یادآور شد: توزیع کتاب‌ها در مدارس در پایه‌های اول تا سوم انجام شده و دوره دوم ابتدایی از سوم مهرماه به تدریج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد