دمای هوای قزوین تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود


دمای هوای قزوین تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای استان از شنبه هفته آینده تا پنج درجه سانتیگراد خنک تر خواهد شد.

مریم بهروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، دمای هوای استان تا فردا /جمعه/ پایدار خواهد بود تا جایی که برای امروز افزایش نسبی دما نیز در سطح منطقه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریانات و گذر امواج تراز میانی جو در ارتفاعات شمالی استان با افزایش ابر و پدیده مه روبرو خواهیم بود و برای روز یکشنبه این امواج ناپایدار در ارتفاعات شمالی علاوه بر پدیده مه، بارش های پراکنده را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفته این کارشناس هواشناسی، آسمان استان در هفته آینده با روزهای خنکی مواجه می شود تا جایی که برای روز یکشنبه با توجه به وزش بادهای شمالی، کاهش دما نسبت به روز شنبه محسوس تر خواهد بود.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۱ و بویین زهرا با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان