تعیین تکلیف بلدیه جیرفت در روز چهل و پنجم


تعیین تکلیف بلدیه جیرفت در روز چهل و پنجم

جیرفت - ایرنا - شهردار جیرفت بالاخره پس از حدود یکماه و نیم کشمکش اعضای شورا از بین یکی از خود اعضای شورا درحالی انتخاب شد تا بارقه های امید برای پایدارشدن شرایط مدیریت شهری و بهبود اوضاع این شهر تاریخی قوت بگیرد.

به گزارش ایرنا ۱۴ خردادماه که مراسم تحلیف و شروع به کار اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در دوره ششم برگزار شد شاید کمتر کسی تصور می کرد فرآیند انتخاب شهردار جیرفت با چنان چالش ها و کشمکش هایی مواجه شود که روند آن بیش از یکماه و نیم به طول بینجامد و در نهایت نیز سکان مدیریت شهر را به دست محمود معناصری یکی از اعضای تازه انتخاب شده شورا بسپارند.

کار سخت انتخاب شهردار جیرفت که از حوزه تمدنی تاریخی در سطح جهانی نیز برخوردار است آنقدر بالا گرفته بود که سایر مدیران شهرستان از جمله نماینده مجلس و امام جمعه نیز پای کار آمدند و همت کردند تا انتخاب سکاندار بلدیه این شهر زودتر و بهتر انجام شود؛ در نشست انتخاب شهردار جیرفت که روز چهارشنبه (دیروز، ۳۱ شهریورماه) برگزار شد این دو مسئول نیز شرکت داشتند.

اعضای شورای اسلامی شهر می گویند که معناصری را باوجود آنکه خود عضوی از شورا بوده به علت سوابق مدیریتی و اشراف به موضوعات به عنوان شهردار برگزیده اند؛ انتخاب وی اگرچه از ابتدای شروع به کار شورا مطرح بود اما تاکنون به مرحله انتخاب نرسیده بود.

در انتخابات ششمین دوره شورای شهر جیرفت به ترتیب آرا، امین قاسمی، حجت دلفاردی، سمانه کوهستانی، رضا سالاری، احسان هوشمند، محمود معناصری و محمدعلی امیرمحمودی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

همچنین روح الله دانشی، سید کمال خوشکام، تورج کوهستانی، کاووس سلیمانی و اسحاق ذوالفقاری نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

در نشست انتخابات هیات رئیسه اعضای ششمین دوره شورای شهر جیرفت طی همان روز تحلیف در محل فرمانداری، رضا سالاری به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب و یحیی سلیمانی نیز به عنوان سرپرست شهرداری تعیین شد.

از همان زمان یا شاید قبل تر بود که فراخوان انتخاب شهردار جیرفت اعلام و گمانه زنی ها و زورآزمایی افراد یا جریان ها نیز برای تعیین شهردار از فرد یا جریان موردحمایتشان شروع شده و چانه زنی ها بالا گرفته بود.

مرور فضای مجازی و رسانه های منطقه در مدت یک ماه و نیم گذشته نشان می دهد که اعضای شورای اسلامی شهر به دو طیف تشکیل شده بودند و هر طیف هم تلاش داشت نامزد یا نامزدهای مدنظر خود را به عنوان شهردار معرفی و رای دیگر اعضا را نیز جلب کند.

در این میان چند بار در جلسات مختلف بحث انتخاب شهردار از جمله همین شهردار منتخب نیز مطرح شده بود که جلسات با رای ندادن یا حضور نداشتن برخی دیگر اعضا، به سرانجام نرسید و مطالبه و اعتراض مردم نیز در این زمینه خطاب به اعضای شورا بالاگرفت تا جایی که پای برخی بزرگترهای منطقه و مسئولان نیز به موضوع باز شد تا راه انتخاب شهردار هموارتر و شهردار انتخاب شود.

در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر جیرفت اما همه اعضا حضور داشتند و شهردار منتخب که حالا باید منتظر بماند تا حکم وی نیز تایید شود، با رای اکثریت که چهار رای اعلام شده، انتخاب شد.

معناصری سابقه شهرداری در شهرهای رودبارجنوب، عنبرآباد و جیرفت و نیز معاونت برنامه ریزی فرمانداری جیرفت، سرپرست فرمانداری جیرفت و عضویت ۲ دوره شورای شهر(دوره پنجم و ششم) را در کارنامه دارد و اعضای شورای اسلامی شهر این شهر معتقدند که فردی با سوابق و تجربه خوب مدیریتی را برگزیده اند.

ضمن اینکه شهردار منتخب جیرفت عضوی از خانواده شهداست و به عنوان خانواده ه ای شناخته شده و انقلابی در منطقه جنوب کرمان شناخته می شود.

پای صحبت رئیس شورا

خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان جیرفت درباره فرآیند انتخاب شهردار و چرایی این انتخاب با رئیس شورای این شهر گفت وگو کرد؛رضا سالاری با بیان اینکه معناصری با کسب اکثریت آرا به تعداد چهار رای انتخاب شد، اظهارداشت: در نشست انتخاب شهردار تمامی اعضای شورا (هفت نفر) همچنین نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس و امام جمعه شهرستان حضور داشتند.

وی تصریح کرد: معناصری فردی با تجربه است که در کارنامه خود فعالیت در شهرداری شهرهای رودبارجنوب، عنبرآباد و جیرفت و نیز معاونت فرمانداری جیرفت، سرپرست فرمانداری جیرفت و عضویت ۲ دوره شورای شهر را دارد.

سالاری ازجمله ملاک های انتخاب شهردار جیرفت را تخصص، تعهد و انقلابی بودن دانست و گفت: مهندس معناصری با تخصص و تجربه خود و همچنین عضوی از خانواده شهدا شخصی لایق برای شهرداری جیرفت بود که با اکثریت آرا انتخاب شد.

به گفته وی با انتخاب معناصری به عنوان شهردار و از آنجا که عضو شورا بود، روح الله دانشی عضو اول علی البدل به عضویت شورای اسلامی شهر جیرفت در می آید.

رئیس شورای شهر جیرفت رمز موفقیت مجموعه شورای شهر و شهرداری را اتحاد دانست و بر استمرار رویه وحدت و همدلی در این مجموعه تاکید کرد.

آنطور که اعلام شده معناصری دارای ۲ مدرک کارشناسی در رشته های مدیریت و حقوق و در مقطع کارشناسی ارشد دارای مدرک حقوق است.

شهرستان جیرفت به مرکزیت شهر جیرفت در فاصله ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان از ابعاد مختلف بویژه سابقه تاریخی، تمدنی و نیز بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارای ظرفیت های مهمی است. تمدن پیدا شده در جیرفت از کهن‌ترین تمدن‌های بشری شناخته می شود و آنطور که منابع علمی و میراثی اعلام کرده اند آثار خطی به دست آمده از آن مربوط به قبل از خط میخی کشف شده در بین‌النهرین است.

از محصولات جیرفت می‌توان به مرکبات مرغوب و همچنین خرمای کلوته اشاره کرد؛ محصولات سیفی جیرفت نیز در فصل زمستان، تأمین کننده نیاز کشور و صادرات از این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه