نظام تعلیم و تربیت با حضور دانش‌آموزان در مدرسه هویت می‌گیرد


نظام تعلیم و تربیت با حضور دانش‌آموزان در مدرسه هویت می‌گیرد

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت با حضور دانش‌آموزان در مدرسه هویت می‌گیرد و هویت مدرسه نیز با حضور دانش‌آموز مشخص می شود گفت: افکار عمومی باید در راستای حضور دانش‌آموزان در مدارس اغنا شوند.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با اشاره به ضرورت آموزش حضوری و یا نیمه حضوری در مدارس افزود: آموزش رابطه عاطفی است که باید به صورت چهره به چهره انجام شود.

وی با بیان اینکه مدرسه فقط جایگاه انتقال مفاهیم و دروس به دانش آموزان نیست تصریح کرد: بلکه دانش آموز در مدرسه کامل می شود و تعاملات، علم، مهارت و اثرگذاری را در مدارس فرا می گیرد.

وی ادامه داد: لذا تلاش می کنیم مدرسه را به عنوان فضای اصلی آموزش و پرورش تلقی کنیم لذا هرچه مدارس سرزنده تر باشند، می توان خروجی بهتری داشت.

مجازی شدن آموزش ها ۳۲ درصد دانش آموزان کرمانی را گرفتار چاقی کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: همزمان با مجازی شدن آموزش ها بیش از ۳۲ درصد دانش آموزان استان کرمان اضافه وزن پیدا کردند.

وی گفت: کرونا در طول سال تحصیلی تاثیرات بسزایی بر سلامت دانش آموزان می گذارد که ریاست جمهوری در این حوزه وقت گذاشته و دستوارت مناسبی نیز صادر کرده که با روند فعالیت فعلی دولت سیزدهم امسال مشکلی در آموزش و پرورش نخواهیم داشت.

اسکندری نسب اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در کشور به عنوان یک رخداد بزرگ و گسترده قرار داریم، همچنین زنگ بازگشایی مدارس به منزله آغاز نشاط، شادابی و سرزندگی در جامعه است که سوم مهر ماه به صدا در خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: تجربه ۲ ساله شیوع ویروس کرونا به ما نحوه فعالیت و ارائه خدمات را نشان می دهد که در این خصوص تمام تمهیدات لازم در این استان برای آغاز پروژه مهر، همزمان با فعالیت تمام کمیته های زیرمجموعه، رقم می خورد و تمام برنامه های آموزش و پرورش را در برمی گیرد.

کرمان کمبود معلم ندارد

وی عنوان کرد: امسال برنامه ریزی بازگشایی مدارس به صورت مناسب براساس چارچوب های گذشته انجام شده است.

اسکندری نسب گفت: آموزش و پرورش کرمان باوجود دغدغه ها، نیروی انسانی را ساماندهی کرد و اکنون کمبودی در این زمینه نداریم به طوری که امسال ۶ هزار معلم جدید وارد چرخه آموزش و پرورش شده که این معلمان ابلاغ خود را دریافت کرده و کلاس بندی شده اند.

وی ادامه داد: جشن غنچه ها و شکوفه ها را دیروز در استان کرمان برگزار کردیم و حضور دانش آموزان پایه اول برای آشنایی با فضای مدرسه انجام گرفته ضمن اینکه زنگ حضور دانش آموزان را نیز در استان کرمان داشتیم.

شیوه‌های بازگشایی حضوری مدارس در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: روز یکشنبه زنگ بازگشایی در تمام مدارس این استان نواخته می شود که این رویداد در سطح ملی و با حضور رئیس جمهوری، در استان استانداران و فرمانداران در شهرستان‌ها همراه خواهد بود.

وی افزود: ابلاغ فرمانداران، بخشداران و استانداران برای پروژه مهر و بازگشایی مدارس صادر شده که باوجود اهمیت ویژه آغاز سال تحصیلی به صورت تدریجی، با آرامش همراه است که مردم دغدغه ای نداشته باشند.

وی یادآور شد: شیوه نامه ای برای فعالیت مدارس تهیه شده و حضور دانش آموزان در کلاس های ۱۵ نفر در مدارس از روز شنبه حضوری انجام می‌گیرد و کلاس های تا ۳۰ نفره تا روز ۱۵ مهر بازگشایی می شوند و این برنامه براساس برنامه زمان بندی تا مرز ۳۰۰ نفر در این استان دنبال می شود.

پیگیری سه راه برای آموزش دانش آموزان در کرمان

اسکندری نسب همچنین با اشاره به درنظر گرفتن سه راه برای آموزش دانش آموزان گفت: ابتدا آموزش در مدرسه تلویزیونی از روز شنبه آغاز به کار می کند که برنامه آن با محتوای وزارت و بهترین معلمان تدوین و از راه سه شبکه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: همچنین آموزش مجازی دانش آموزان از طریق شبکه شاد پیگیری می شود که این شبکه یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از روز شنبه در این بستر فعالیت خود را آغاز می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: امسال نقص های شبکه شاد برداشته شده و امکان ارتباط گروهی بین معلم و دانش آموز وجود دارد و نظارت و ارزشیابی نیز در این بستر لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی در مدارس کم‌جمعیت تا پرجمعیت انجام می شود گفت: بنا داریم دغدغه اولیا و دانش را کاهش دهیم و آرامش در جامعه حفظ شود که امسال بازگشایی مدارس آغاز خوبی داشته و شعار امسال ما استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است.

سلامت دانش آموز خط قرمز ما است

اسکندری نسب اضافه کرد: سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ما است و زمانی به سمت آموزش حضوری می رویم که پیش از آن باید تمامی شرایط آن لحاظ شود.

وی افزود: واکسیناسیون جامعه هدف معلمان کرمان ۹۰ درصد دوز اول و ۳۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند و تلاش کردیم که این آمار سرعت دهیم، به‌ویژه طی امروز و فردا همزمان با بازگشایی مدارس.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: تمام مقدمات و وسایل بهداشتی مدارس را فراهم ‌کردیم و تیم های ارزیاب ما نیز از محل ستاد استان به شهرستان ها اعزام می شود و همه مناطق کنترل شده است.

وی عنوان کرد: این فرایندها در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه می یابد که سلامت دانش آموزان در بازگشایی مدارس را رصد می کند.

اسکندری نسب افزود: علاوه بر تامین مواد ضدعفونی، سرانه مدارس و را واریز کردیم و تمام تلاشمان این است که با آرامش مدارس استان کرمان بازگشایی شوند.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند واکسیناسیون ما از کشور پیشی گرفته و بر این اساس فعالیت راننده های سرویس دانش آموزان نیز منوط به داشتن کارت واکسیناسیون است.

ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدارس محل زندگیشان صورت می‌گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانش آموزان اتباع پس از فرمان مقام معظم رهبری تفاوتی برای ما ندارند گفت: تعداد ۱۰ فضای آموزشی در استان برای اتباع احداث شده، ضمن اینکه امسال سعی کردیم در مدارس محل زندگی خود ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیشترین توزیع اقلام آموزشی در استان کرمان مربوط به اتباع افغانستانی بود که این اقلام اتباع، در جاهای بسیاری از ایرانی‌ها بیشتر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر