رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است


رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شاید زمان گذشته و تغییر کرده باشد اما رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب و مجاهدت عوض نشده و سنگر همان سنگر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عرب پور شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه وصل یاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محجد (ص) مبنی اینکه اعمال همه بندگان در مقایسه با اعمال مجاهدان در راه خدا همچون پرستویی است که با منقار خود قطره ای از آب دریا می گیرد افزود: این روایت عظمت رزم و رزمندگی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه روحانیون در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شاید زمان گذشته و تغییر کرده باشد اما رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب و مجاهدت ها عوض نشده است و سنگر همان سنگر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: دفاع مقدس بستری برای ساختن انسان ها بود و هر گردانی که روحانی داشت؛ شب های عملیات و حمله اوج حماسه آفرینی آن‌ها بود.

حجت الاسلام عرب پور ادامه ادامه داد: هر گردانی که در دوران دفاع مقدس طلبه و روحانی داشت خط شکن و پیروز بود و تکیه گاه همه فرماندهان به روحانی و طلاب گردان هایشان بود و روحانیت در گردان ها محوریت داشت.

وی با بیان اینکه در دوران اسارت نیز در آسایشگاه ها و زندان های حزب بعث که روحانی داشتند، آرامش بیشتر بود بیان داشت: نقش روحانیت شیعه در دوران دفاع مقدس نقش بی بدلیلی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه معنویت یک لشکر را روحانیون مدیریت می کردند ادامه داد: نقش روحانیت پیروزی آفرین بود و در طول تاریخ ایران ذره ای و وجبی از خاک ایران به دشمنان واگذار نشد که این مهم به نقش معنوی روحانیت برمی‌گردد که در کنار رزم بی امان بودند.

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

دفاع مقدس ریشه در صدر اسلام و عاشورا دارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این ویژه برنامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: تجلیل از دفاع مقدس می شود و دفاع مقدس ریشه در صدر اسلام و عاشورا دارد.

حجت اسلام حسن علیدادی سلیمانی گفت: دفاع مقدس عاشورای کوچکی است که این عاشورای کوچک نسل به نسل نسخه اصلی آن به وسیله روحانیت منتقل شده است.

وی تصریح کرد: رسالت دیگر روحانیت این بود که توانست تاریخ اسلام و عاشورا را با حساسیت هر چه تمام تر به نسل جوان منتقل کند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: متولی منبر در طول تاریخ روحانیت است و روحانیت قرن به قرن و سال به سال این رسالت را نسل به نسل منتقل کرد.

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب باب شهدای روحانی کرمان

به گزارش ایرنا، استان کرمان بیش از ۱۴۰ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه وصل یاران به همراه خاطره گویی روحانیون رزمنده در جوار نورانی هشت شهدای گمنام کرمان برگزار شد.

همچنین با همکاری بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های اسلامی از ۱۳ کتاب در باب شهدای روحانی که پنج کتاب آن صوتی بود، رونمایی شد.

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

در این مراسم نیز از مادر شهیدان سید مجتبی و سید مصطفی میر کمالی و از ۲ نفر از روحانیون رزمند و فعال در طرح شهید سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده استرسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

رسالت روحانیت در پاسداری از انقلاب تغییر نکرده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش